1

Onderwerp: Recept noten-caramel koeken

Hallo,

Dit recept kreeg ik van een mevrouw uit m'n kerk. Echt heerlijk en helemaal niet moeilijk om te maken! Je bent alleen wel even bezig met het pellen van de noten.

Geniet van het eten van de koeken, maar vooral ook van het maken!

Groetjes,

10eke :)

Noten-caramel koeken

Benodigdheden voor 12 koeken:
•    Bakblik voor muffins
•    cakevormpjes
Nodig voor het deeg (koek):
•    350 gram zelfrijzend bakmeel
•    175 gram witte basterdsuiker
•    225 gram boter
•    1 ei
•    Zout
•    1 zakje vanille suiker
Nodig voor de vulling:
•    200 gram gewone suiker
•    1 eetlepel dunne honing
•    1 dl koffie room
•    200 gram noten
•    (rozijnen)

Voor het deeg de zelfrijzend bakmeel, de suiker, zout en vanille suiker in een bak doen. Er voor zorgen dat het goed gemengd is. Dan de boter en het ei erbij doen. Kneden tot het deeg goed gemengd is. De cakevoormpjes in het bakblik doen en bekleden met het deeg. Ongeveer 1/4 van het deeg bewaren om later een 'dekseltje' op de koeken te maken.
Bij de vulling moet je beginnen met het suiker te smelten in een pannetje. Als dit gesmolten is, de honing erdoor heen roeren. Als dit er goed doorheen is geroerd, de koffieroom erbij doen. Ondertussen heel goed roeren. Let op! Als je de koffieroom erbij doet begint het ontzettend te borrelen, dus doe er niet teveel koffie room in één keer bij. Als dit allemaal goed is gemengd moet je er de noten en evt. de rozijnen doorheen doen. De vulling verdelen over de 12 beklede cakevoormpjes. De rest van het deeg over de koeken verdelen.

Bakken:
175 graden Celsius 40 minuten (voor het geval dat je een stoomoven hebt, kun je ook 30% stoom toevoegen)

2

Re: Recept noten-caramel koeken

Klinkt heerlijk, ga ik vast eens proberen.
Bedankt voor het delen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Re: Recept noten-caramel koeken

Graag gedaan!  :)