1

Onderwerp: Broem Broem, wat een ellende

Het moest een broem broem taart worden voor jochie van 2, Cars dus.

Maar wat een ellende, ik had er helemaal geen zin meer in en ik ga pas weer een taart maken als het geen vochtig weer meer is. Ik vind er echt niks aan zo. Alles plakt en bakt, geen lijm nodig, want alles plakt zo aan elkaar. Alles scheurt, bloemblaadjes plakken direct aan elkaar, echt niet leuk meer.

Bah, ik hou het eerst voor gezien.

Ook totaal niet tevreden over de taart, de cake-auto gaat nog wel, maar ik had geen zin meer om de stapel nog te doen, dus die is heel simpel geworden.

Nou, hier is ie

auto is cake
onderste laag choco biscuit met witte chocopasta en melkchoco ganache
bovenste laag is naturel biscuit met bosvruchten jam en standaard botercreme.

einde klaagzang.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZGR4VTWG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FZALUPFM.jpg

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

2

Re: Broem Broem, wat een ellende

Hij is toch leuk geworden hoor!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

3

Ach ja, na een nachtje slapen ziet de wereld er ook al wel weer wat beter uit, maar gisteravond.... Pffffff

X

4

Ik zing met je mee... Wat een p*kk*weer voor taarten! Maar hij is toch erg mooi geworden hoor!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

Ik vind hem wel heel mooi geworden hoor :Y

Hopen dat het zondag beter weer is, want dan moeten we toch weer aan de bak ;)

6

leuk maar die betty boob taart op je profiel waaauw die wil ik ook kunne maken maar die kan ik nooit boeseren!!!!

7

leuk!

Wat een leuke 3D auto!

9

Bliksem McQueen is goed gelukt, toch? Heel irritant als het zo warm is dat alles plakt. Ik vind je taart erg goed gelukt!

10 Laatst bewerkt door Henriette34 (26-08-2011 07:49)

dore schreef:

leuk maar die betty boob taart op je profiel waaauw die wil ik ook kunne maken maar die kan ik nooit boeseren!!!!

Vast wel! Ik heb hem gemaakt met een how to erbij hoor! Als je met boetseren precies doet wat op zo'n howto staat, dan gaat het best goed! (howto: http://issuu.com/cakefun/docs/53---betty-en-struisvogel) En als je mijne dan naast die originele legt, is ie eigenlijk compleet anders, betty's echte hoofdje heeft wat andere vorm. Maar die originele foto heb je er uiteindelijk toch niet meer naast liggen en dan lijkt het al best gauw wat hoor! Gewoon proberen!

taartjesdroom schreef:

Wat een leuke 3D auto!

Auto was ik wel redelijk tevreden over, maar die had ik ook al 2 dagen eerder gemaakt, toen ging het nog redelijk.

Onderste taart was met ganache, die is nog redelijk strak. Maar die groene, pffffff
En vond het veel te warm weer voor buiten koelkast, dus hup alles de koelkast in, maar ja, dan gaat het nog meer zweten natuurlijk.
Ach, taart is voor familie, bak toch alleen voor hobby, en of ie dan beetje ingezakt is of niet...maakt niet zoveel uit, maar zelf wil je eigenlijk alles perfect he.

nancydevries schreef:

Hopen dat het zondag beter weer is, want dan moeten we toch weer aan de bak

Jaaaaa, heb er wel zin in hoor. Suuz here we come! Moest nog 15cm blik kopen, want die had ik helemaal niet!

Groetjes allemaal en werk ze vandaag!

11

"Jaaaaa, heb er wel zin in hoor. Suuz here we come! Moest nog 15cm blik kopen, want die had ik helemaal niet! "

-------------------------------------------------------------------------------------

Hier hetzelfde , moest ook nog 1 kopen, cakes zitten nu in de oven,
ik ben benieuwd ;)
moet zaterdag weken van 6:00 tot 18:00 uur, dus nu maar vast bakken dan.

tot zondag, super veel zin in.

12

nancydevries schreef:

"Jaaaaa, heb er wel zin in hoor. Suuz here we come! Moest nog 15cm blik kopen, want die had ik helemaal niet! "

-------------------------------------------------------------------------------------

Hier hetzelfde , moest ook nog 1 kopen, cakes zitten nu in de oven,
ik ben benieuwd ;)
moet zaterdag weken van 6:00 tot 18:00 uur, dus nu maar vast bakken dan.

tot zondag, super veel zin in.

Balen maar de eerste 2 cakes zijn mislukt :s  1 uur in de oven, 150 graden hete lucht, maar wel beide vormen tegelijk.
toen ik ze uit de vorm haalde zakte hij totaal in, en 15 cm was nog helemaal niet gaar, nog vloeibaar in de midden?
Ik heb het recept van de site van suuz gebruikt,
welke mix of recept ga jij gebruiken?

Ik ga het nu nog een keer proberen metalleen de 15 cm vorm erin.
als hij weer mislukt, maar een kant en klaar mix gebruiken,verder heb ik niets meer in huis :nooo

13

Ik rij nu uit werk langs Appie voor (patent)Bloem, heb alleen maar biscuit mix en kant en klare cakemix-pak in huis.

Ga ik straks proberen te bakken, ben benieuwd!

ik doe 2x 5cm denk ik, 10 ga ik niet redden lijkt me

14

Kan er helaas over meepraten. Had woensdag een bruidstaart afgeleverd...VRESELIJK!! Zag eruit alsof ik em zo onder de kraan had gehouden. :S

Maar goed, evengoed heb je er een leuke taart van gemaakt!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl