1

Onderwerp: Chocolade scheurt van Candy Melts...HELP

Normaal werk ik altijd met Callebaut chocolade op mijn cake-pops,
echter krijg ik deze met de speciale kleurstoffen nooit zo mooi gekleurd als de kleuren van Candy Melts.

Nu heb ik deze dus gebruikt. En alle chocolade-omhulsels barsten..
Dit heb ik nog nooit aan de hand gehad..Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb de melts moeten verdunnen met Crisco omdat het te dik bleef...Toen ik ze in neerzette om te te drogen was er niets aan de hand. Zagen ze er supermooi en straks uit...maar nu...ik
kan echt wel huilen...

Heb ik iets verkeerds gedaan???

Heeft iemand anders een tip voor mij hoe ik mijn callebaut chocolade
ook van die mooie kleuren kan geven? Ik gebruik hiervoor kleurstoffen voor chocolade van Wilton (op oliebasis).

HELP PLEASE !!!

Groetjes,
Simone

2

Re: Chocolade scheurt van Candy Melts...HELP

Hoi Simone,

Er bestaat een middel, genaamd flo coat waar je gewone kleurstoffen mee kunt mengen zodat ze geschikt worden voor het kleuren van chocolade. Je kunt ook de candy colors gebruiken.
Daarnaast kun je ook de candy melts gebruiken, en deze verdunnen met mycryo ( cacaoboter in poedervorm ). Dit is een chocolade-eigen stof waardoor je chocolade dunner word en mooi stolt.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

3

ik had het pas ook dat de candymelts barsten, maar ook de chocolade en dat deed het eerst niet  :think: Ik had ook crisco door de candymelts gedaan, maar door de choco niets...

4 Laatst bewerkt door inge h (26-08-2011 05:34)

ik heb het verdund met een beetje plantaardige olie, maar ik gebruik ook het liefst chocolade en gebruik gewone wilton kleurstof
maar het is voor eigen gebruik dus dan is een spikkeltje hier of daar niet zo erg

maar ik wil inderdaad die flo coat en mycryo  eens proberen, alleen nog halen ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

Ik ben vandaag een taart aan het maken voor een vriendin. De strik heb ik gisteren al een eind gemaakt. Maar ik wil de taart graag nog even invriezen zodat hij zondag lekker vers is. (dat heb ik al eens eerder gedaan met dezelfde vulling en dat beviel prima.) MAAR mijn vraag is: kan ik de strik ook invriezen, of vriest hij dan kapot. Er zit tylose door de strik om h'm stevig te maken, en daar ben ik dus een beetje bezorgd over....

iemand...?