1

Onderwerp: Help.. hoeveel stukjes uit rechthoek blik??

Ik moet een taart maken voor ongeveer 40 personen..
nu wil ik een rechthoek taart maken maar hoeveel stukjes haal je uit onderstaande pan?

PME Deep Oblong Pan 27,5 x 37,5 x 7,5cm

En hoeveel geld zal ik voor zo'n taart vragen? ik ga er super mario op puzzelen..

Alvast bedankt!

Groetjes,
Debbie

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

2

Re: Help.. hoeveel stukjes uit rechthoek blik??

Even ervan uitgaand dat je stukjes van 25cm2 (5*5) per persoon rekent, dan kunnen er dus iets meer dan 40 stukjes uit de betreffende rechthoek.
Maar je kunt de stukjes uiteraard - in verband met de niet vierkante vorm - niet 5*5 cm maken, dus ik zou stukjes laten snijden van ca. 4,5 bij ca. 5,5 cm (8 rijen en 5 kolommen zegmaar, 8*5=40).

Tja, hoeveel geld je ervoor moet vragen weet ik niet. Misschien dat anderen daar antwoord op hebben.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Ik heb toevallig diezelfde vorm en ik haal daar geen 40 stukken uit. Dat ligt  er net aan hoe groot je ze snijdt. Ik reken mijn stukjes altijd aan 30 cm2 en dan kom je op 34 stukken. Ik snij deze taart in de lengte in 3en (dus 3 kolommen) en dan verdeel ik het in 11 en dan kom ik op 33 stukken, en dan vind ik ze persoonlijk nog niet groot. Kijk anders gewoon hoe groot je zelf een stuk zou snijden en reken uit hoeveel vierkante cm dat is en dan kun je zelf berekenen hoeveel stukken jij eruit haalt.

En de prijs hangt natuurlijk er vanaf wat je erin doet enzo.

Succes ermee in ieder geval!

4

Bedankt voor de antwoorden.. denk dat ik dan toch maar ga stapelen.. zit niks anders op.. 40x40 past niet in mijn oven helaas...
Dus ik ga 30x30 en 20x20 doen.. is dan wel teveel maar weet ff niet hoe ik het anders moet doen..
Het enige is dat ik dan moet boetseren.. dat heb ik nog nooit gedaan dus dat word een uitdaging!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

5

staat vandaag toevallig bij de howto een youtube filmpje van mario bros boetseren

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops