1

Onderwerp: Strikprobleem

Natuurlijk wel vaker hier gelezen, maar zelf altijd nog geluk gehad... Het vochtige weer... Maar nu lijkt het hier ook niet in orde te komen. Mag 3 taarten maken met strikken. Helemaal leuk, lekker van te voren al aan de freubel... Maar nu zijn (na drie dagen en fondant met tylose) mijn lussen niet hard. Ik ben zo bang dat ze instorten als ik ze in elkaar ga zetten. De planning was eigenlijk dat ik ze vanavond in elkaar zou zetten (ze worden morgenavond opgehaald). Nu ga ik ze toch maar een nachtje extra laten drogen en hopen dat het morgen beter gaat....

Of heeft iemand nog een gouden tip???

Enjoy!

2

Re: Strikprobleem

Heb je ze al op de taart gezet?
Anders als ze nog los zijn kun je ze in de oven op 60/70 graden een half uurtje  tot uurtje extra laten drogen.
Moet het wel de hardende fondant zijn (ondanks de tylose erin.)

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

Re: Strikprobleem

Nee, staat nog niet op de taart. Sterker nog, het is nog niet eens een strik (maal drie..). Ze staan nog als lussen te wachten. Het lijkt trouwens vandaag wel een stuk beter... Vanmorgen waren de cirkels (bodem) nog helemaal slap (had ze toch echt gisterochtend al gemaakt) en nu blijven ze al in vorm, niet hard, maar toch de goede kant op. Ik wacht gewoon tot het laatste moment (eind van de middag), dan komt het vast goed.....

Dank je wel voor het meedenken!

Enjoy!