1

Onderwerp: mijn eerste theepot

mijn eerste theepot

wilde deze graag maken voor een client van mij die vandaag jarig is

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KYXWIW44.jpg

vond het alleen erg jammer toen hij begon te ontdooien smolt mijn handvat en brak helemaal af ook begon de fondant een beetje te smelten
dit was het eerste taartje dat ik ingevroren had, hebik misschien iets fout gedaan ??

leef lach en dans iedere dag alsof het de laatste is !!!!!!!

2

Re: mijn eerste theepot

Wat een lief taartje, mag ik 'm opslaan ter inspiratie (denk dat ik in Januari mijn oma, die theepotten spaart, heel blij kan maken met zo'n verjaardagstaartje)
Verder heb ik helaas geen ervaring met het invriezen  :o

3

mooi! :thumb:

4

tuurlijk opslaan mag altijd  :)

5

leuk! jammer dat  hij ging smelten,heb ook nog nooit taart ingevroren,misschien  iemand anders tips

6

Ik vries de taartjes altijd in in een plastic zak. Als ik hem uit de diepvries haal, laat ik de taart meestal 1 nacht in die zak ontdooien in de koelkast. Vervolgens haal ik hem 's ochtends uit de koelkast en kan de taart verder op temperatuur komen op het aanrecht (als je natuurlijk vulling hebt, die uit de ijskast mag blijven staan).
Misschien dat je overgang van temperatuur te groot is geweest, waardoor de taart is gaan zweten en het handvat vervolgens heeft losgelaten. Anders weet ik het ook niet.

7

Je moet een taart rustig laten ontdooien dus in de koelkast anders gaat die zweten en dan heb je vocht waardoor de fondant gaat smelten
Als je iets met tylose hebt gemaakt kun je dat beter niet op de taart doen en mee in vriezen omdat de fondant bij het ontdooien weer zacht wordt volgende keer pas erop plakken of bevestigen als de taart an weer is ontdooit.

Gr.

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

8

bedankt voor julllie reacties

ik heb de taart toen ik hem uit de vriezer haalde gelijk in de koeling gezet en begon toch gelijk te zweten :mad:
maar ja ze vond em toch nog lekker 
(das het belangrijkste toch)

tylose heb ik niet gebuikt
maar zal idd de volgende keer de geboetseerde dingen niet mee invriezen

groetjes