26

Re: smaak fondant

;) Als jij het al lastig vindt is denk ik voor mij bijna onmogelijk :Y dankje voor je duidelijke antwoord mascha. Zal er rekening meehouden als ik mijn regalice op is :) dan ga ik denk ik ook maar voor de half om half smaakje.

Dat mff van dus de trenddecor, werkt dat net zo moeilijk als je het zelf maakt? :o Mijn mmf ging onmogelijk een dunne plak vormen en ging steeds terug als ik het uitrolde :/

:D Ben trouwens wel blij dat er meer last hebben van het royal icing smaakje ;) ben namelijk meestal nogal een zeur met eten etc.

27

Hoii allemaal ooh gelukkig ik wou net posten maar zie dat er al topic is en dat lucht op!!!
Ik vind de witte fondant echt naar een pot augurken ruiken en ik had het net open gemaakt dus ik dacht dat het overstuur was en niet meer kon gebruiken....en dan proef je het en dan is het heel zoet...hele vreemde zintuig combi geur en smaak zo samen...maar nu weet ik dus dat ik niet de enige ben...fjieuwww...

Groetjes van Jette

28

Dacht dat ik de enige was met problemen met ballina!!! Ballina vanille smaakt heerlijk alleen het mooi glad krijgen van je taart (afgesmeerd met botercreme) vind ik zelf aardig lastig. Het is zo zacht dat het glad afstrijken van de taart erg lastig is. Misschien dat ik ook maar mmf moet bestellen bij trenddecor.

29

Ik bekleed altijd met Ballina. Uitrollen op een plastic zeiltje en dan omgekeerd op de taart leggen. Werkt perfect, ook dun uitgerold. En inderdaad geen smoother gebruiken maar gewoon je handen.
De MMF van trenddecor vond ik niet zo lekker als zelf gemaakte MMF. Voor mijn smaak was het niet echt gemaakt van marshmallows maar een kunstsmaakje eraan toegevoegd. Het lijkt qua structuur ook veel meer op regalice.
Verder boetseer ik tijdens mijn workshops ook met Ballina, maar dan wel klein en compact. Voor het hogere en fijnere werk is Bakels inderdaad het beste. Maar dat is echt weer minder lekker. Dus ik ga de combi Bakels/Ballina ook een proberen.

30

Flien schreef:

;) Als jij het al lastig vindt is denk ik voor mij bijna onmogelijk :Y dankje voor je duidelijke antwoord mascha. Zal er rekening meehouden als ik mijn regalice op is :) dan ga ik denk ik ook maar voor de half om half smaakje.

Hoezo??? Ik ben geen ster in strakke taarten hoor! Vind ik nog best lastig, vooral als ik te dun wil uitrollen (en dat wil ik altijd want ik vind een dikke laag niet lekker en ik ben ook nog zunig ;) :P)

Mijn kasteeltaart is met ballina vanille (puur ;)) bekleed:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUKRAV8N.jpg Redelijk strak, maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan.
Die torens zijn ook van (verstevigde) fondant, en dat had n

Mijn website: Presentaart

31

Ziet er prachtige strak uit zeg! :D :Y Ik hou ookal van een dunne laag :o gaat ook inderdaad minder snel op hahaha.
:D krijg nu helemaal zin om het ook eens te proeven, eens kijken wat ik ervan vindt en of ik er mee kan werken :/ maar moet nog even geduld hebben.

32

Ik ga ook maar eens proberen mijn RegalIce fondant met marsepein te mixen, misschien dat de vieze smaak van RegalIce dan wat weggaat

33

Hier in Engeland wordt eigenlijk voornamelijk RegalIce gebruikt, men is hier wel tevreden erover, zou eigenlijk niet weten welke ik hier anders zou gebruiken.
Het is hier wel de bekendste.

34

In Engeland heb je ook nog de icecraft sugarpaste, van british sugar. Die is ook erg lekker, zegt men. Ook niet zo duur.
http://www.britishsugar.co.uk/RVE3858f4 … 09b,,.aspx

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

35

Marije schreef:

De regalice en pettinice vind ik ook niet lekker, alleen de geur al.

Met pettinice geen ervaring. Regalice ruikt echt vies, maar heb nog niemand gehad die em niet lekker vond... nou ja... niemand. Wel 2 in totaal, maar die zien het aan voor marsepein en denken dat ze het niet lusten (zonder nog even te proeven laten staan dus).
Smaakt echt niet zoals het ruikt, en ik vind het best te eten.

36

Ik gebruik ook Regal Ice, en toen ik het voor het eerst rook/proefde vond ik het ook vies, maar als je het met de taart proeft, valt de smaak niet zo heel erg meer op. Alleen zoet. Het ligt er ook wel aan wat voor vulling je er tussen doet, denk ik.

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

37

Ik heb vanmiddag nog eens een taart bekleed met RegalIce, en ik vind het toch echt niet lekker hoor! Dan vind ik Pettinice nog lekkerder (smaakloos). De geur doet me toch iets teveel denken aan Wilton fondant (goor! pardon voor m'n taalgebruik maar heb er geen beter woord voor, ja smerig :)). Maar de geur wordt wel wat minder inderdaad, maar ik vind de smaak nog steeds niet echt geweldig. Met wat taart gaat het wel, maar ga toch weer voor de Bakels met Ballina (Bakina ;)) of marsefond.

Mijn website: Presentaart

38

Ik heb de rolfondant van Wilton gebruikt, jakkes dat smaakt niet lekker zo, maar dun op de taart/koekjes proef je het niet zo erg vind ik.
Het werkt wel erg prettig moet ik zeggen.
ik ga gewoon maar eens wat merken uit proberen en kijken welke het lekkerst is.