1

Onderwerp: smaak fondant

Ik heb vorige week voor het eerst taarten gebakken met RegalIce fondant, maar ik vond de smaak echt niet lekker. Een beetje chemisch... Kan dat aan het merk liggen? Herkent iemand het? Ik heb al gelezen dat er veel verschil zit tussen de merken qua verwerking, dan zal dat qua smaak vast ook zo zijn. Zijn er hier ook mensen met een specifieke mening over de smaak van fondants?

Groetjes,
Pauline.

2

Re: smaak fondant

Hoi Pauline,

Ja ik vind er zeker heel veel verschil inzitten.
Wij mochten tijdens de workshop eerst proeven tussen 2 verschillende fondants. Gewone rolfondant en marshmallowfondant. Mijn vriendin gebruikt Ballina fondant en ik vind de marshmallowfondant veruit de lekkertste!!! Andere vind ik ook wat melig en chemisch nasmaakje aanzitten. De marshmallowfondant smaakt echt naar snoepjes!
Maar gelukkig, smaken verschillen en er zullen vast mensen zijn die juist de Ballina weer lekkerder vinden. Voor mij alleen nog maar marshmallowfondant!

3

Staat die marshmallowfondant ook hier in de winkel? (kijk ik verkeerd?)

Groetjes,
Pauline.

4

Nee lekker zelf maken, is heerlijk.
Het is ook wel te koop hoor, maar niet in de webshop.

5 Laatst bewerkt door Pauline (04-12-2007 12:04)

Weet je toevallig ook waar dat staat uitgelegd...? :o

edit: gevonden! :) (heb zowaar wat gevonden op dit ENORME forum. Man, dat er zoveel te vertellen valt over taarten bakken! Of zijn taartenbaksters gewoon enorme kletskousen? Dat de ene afwijking vlot samengaat met de andere? :lol:

Groetjes,
Pauline.

6

Hoihoi,

Ik bestel hem bij Trenddecor.nl
Hoef ik niet zelf te kliederen met marshmallows... :D

7 Laatst bewerkt door manika (04-12-2007 17:41)

Ik herken wat je zegt. Ik vind marsepein toch het lekkerst, maar ik heb sinds kort heb ik kennis gemaakt met Ballina fondant en die is een stuk lekkerder :9 Maar ik bekleed mijn taart er niet mee, meer als deco. als iets wit moet zijn. Maar ik blijf voortaan Ballina bestellen :thumb: Oh ja en dit droogt ook niet uit, het blijft lekker zacht.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Ja ook ik ben fan van marsepein (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen want ik vond die bonbons gevuld met marsepein ronduit vreselijk :S)
De ballina vind ik echt een aanrader voor kinderen die vinden dat wel lekker denk ik maar als ik zef voor fondant ga dan gebruik ik meestal pettinice die vind ik qua smaak het meest neutraal.

En daar gaan we weer...smaken verschillen ;)

9

Oh lag dus niet aan mij de smaak/geur.
Ik kreeg gister fondant binnen ( regalIce ) maar het is echt niet lekker, mijn vriend ( en die proeft normaal alles ) weigerde het zelfs te proeven.

Zijn jullie nooit bang dat mensen het vies vinden als je zo'n taart hebt gemaakt?
En ik vraag me af of je het net zo proeft als je de taart eenmaal gevuld enzo hebt, of proef je het dan ook?

10

Ik heb fondant van Pettinice en ik vind 'm echt niet lekker.... alleen de geur vind ik al niet te harden... maar smaken verschillen. Ik vind die van Ballina een stuk lekkerder. Maar de marshmellow is toch wel het lekkerst.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

11

Ik ben al aan het zoeken maar kan er geen recept van vinden ( ik zoek nog wel even door, maar ben nu wel benieuwd hoe die zou smaken ja )

12

Het recept voor marshmellowfondant staat links bij de recepten --> decoreren ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

ja, de marshmallow is zeker lekkerder. Maar het verwerken... Pffff..

Groetjes,
Pauline.

14

Ja dat moet nogal een kleffe kliederboel kunnen worden h

15

Dat kliederen viel bij mij wel mee. Ik had de adviezen ter harte genomen en het spul niet te snel met de handen gekneed. Dat ging goed. Maar de volgende dag was het haast niet meer te verwerken. Keihard. Misschien teveel suiker? Even in de magnetron hielp wel, maar het scheurde ook makkelijk enzo...

Wat zou je met dat blok vet doen dan?

Groetjes,
Pauline.

16

Waar kleuren julie het mmf mee dan?
Ook gewoon waarmee je fondant en marsepein kleurt? ( weet nu ff zo gauw de naam niet )

17

Dat frituurvet wat op het aanrechtblad en op mijn handen smeren, dat zou geloof ik wat helpen tegen het plakken.
Maar ik moet dus ook opletten dat ik er niet teveel suiker in doe..

18

Kleuren deed ik met poeder uit de hebshop voor zwart en vloeistof uit de toko voor rood. Beiden werden niet door en door rood/zwart, maar daar was ik al op voorbereid, het zijn moeilijke kleuren. Maar ja, dezelfde middelen dus. En ik heb ze dus al gekleurd voor ik het poedersuiker erbij deed, toen de marshmallows nog zacht/vloeibaar waren. Stuk makkelijker dan erdoorheen kneden! :)

Groetjes,
Pauline.

19

Pff ik ben net klaar maar ik vraag me af of het gelukt is :S
Ik had een tekstje gekopieerd, en had dus 100 gram marshmallow en 2 eetlepels water in de magnetron gedaan tot het bol werd, en toen met een lepel geroerd en geroerd en tussendoor poedersuiker erbij gegooid tot het 1 grote bal werd en alleen maar om de lepel heen draaide, toen ben ik met mijn handen verder gegaan maar moest nog steeds poedersuiker erbij gooien want als ik door de bal heen ging zeg maar dan voelde het nog op wat plekken kleverig.

Op het eind zat er zowat 1,5 bus poedersuiker in dus ben ik maar gestopt, ik heb het nu in een luchtdichte doos gedaan dus ben benieuwd morgen.

20

Ik heb ff vlug een foto gemaakt het ziet er nu zo uit.
http://i229.photobucket.com/albums/ee292/Remina-26/IMG_1071.jpg

21

Ik persoonlijk vindt de smaak van de "RegalIce rolfondant" van de webshop vreselijk vies. De geur alleen al maakt me nu misselijk, wel geweldig spul om mee te boetseren dat wel ja :Y
Dus als het eenmaal op is ;) hoef niet meer zo heel veel, ga ik over op een ander merk zoals Ballina fondant ( is de Vanilla smaak lekker? ) of op marshmellowfondant :o die heb ik wel ooit gemaakt alleen heb die taart nooit geproefd :Y rook wel lekker maar vondt afschuwelijk werken!

22

Ballina vanille is erg lekker, maar wel heel erg zacht, niet geschikt om mee te boetseren en je smoother plakt er ook aan vast :(
Wat ik nu doe is de helft Bakels (pettinice) en de helft Ballina, dat houdt de lekkere smaak van Ballina (heel duidelijk, vreemd he?) en werkt toch wat prettiger. Maar voor boetseren misschien nog steeds wat te zacht, dus dan zou ik wel pure Bakels (of RegalIce) gebruiken. Bakels ruikt wel minder vies dan RegalIce maar ook nog wel zurig hoor.
Ik gebruik nu, ook voor boetseren marsefond (half bakels half marsepein) en dat bevalt me ook errug goed.

Mijn website: Presentaart

23

Marsfond :Y dat moet ik ook maar eens proberen, had laats stukje marsepein ergens bij en tsja vondt niet echt super lekker ;) Maar misschien in combi wel?
Omdat ballina zacht is, is het dan ook moeilijker tot een dunne plak uitterollen? :D Ik leer wel bij zeg hoor met al die merk namen ;) moet steeds even opzoeken welke jullie bedoelen hahaa. Is Pettinice niet dus niet zo lekker te doen apart?

;) :o even een ander vraagje tussendoor eten jullie die geboetseerde figuurtje eigelijk altijd helemaal op? Moet er persoonlijk namelijk niet aandenken z'on hele hap van regalice

24

De Pettinice van Bakels is vrij smaakloos. Zoet maar verder niet echt een aparte smaak, maar als je RegalIce h

Mijn website: Presentaart

25

mascha schreef:

Ik vind Ballina persoonlijk lastig bekleden omdat het t

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

Berichten [ 1 tot 25 van 38 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » smaak fondant