1

Onderwerp: Idee voor kraamtraktatie

In januari hoop ik te bevallen van een zoon of dochter. In november/december moeten we nog verhuizen. Veel tijd om iets leuks te maken heb ik dus niet. Maar ik wil toch een leuke traktatie maken voor de visite die komen.

Cc en taart maak ik regelmatig en ik wilde nu wel eens wat anders..
Wie heeft er nog leuke (niet te tijdrovende) ideeen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

2

Re: Idee voor kraamtraktatie

Allereerste gefeliciteerd met je zwangerschap, ik vind cakepops ook altijd leuk bij dit soort gelegenheden, het kost wat tijd maar misschien heb je wat aan deze tip  :think:

groetjes miranda  :)  :)  :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Gefeliciteerd! Misschien koekjes?

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Dames bedankt voor jullie reactie!

Cakepops vind ik erg leuk, heb ze eens geprobeerd te maken maar dat lukte niet....

Ik heb nog verder op internet geneusd en heb al wel twee leuke ideetjes voor kinderen die op visite komen (erg snel klaar en je kunt ze per stuk maken) wellicht heeft iemand anders er ook nog wat aan;
Soepstengel; puntje dopen in witte chocolade en daarna in de muisjes.
Nijntje koekjes; jasje besmeren met boter of witte chocoladepasta en muisjes erop leggen.

Overige tips zijn van harte welkom!!!

Ik had van die kleine chocolade dingen in een papiertje....geen idee hoe ze heten. Je hebt ze in melk- en witte chocolade.
Ik heb ze in een schaal gezet, toen in de magnetron +/- 10 sec. tot dat de boven laag gesmolte was en toen blauwe muisjes erop strooien. De koelkast in totdat het hard word. Echt heel leuk om te trakteren en niet veel werk!!

Eigenlijk had dit als eerste moeten staan...GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!

Bakken is mijn passie!!!

6

gefeliciteerd! heel veel geluk!

misschien petit fours???

misschien echt iets van vroeger en er zijn ook weinig bakkunsten van jezelf voor nodig maar...
misschien geboortebonen (suikerbonen)? Heb je in (onder andere) wit, roze en blauw.
Kleine vierkantjes tule knippen, bonen erin, lintje eromheen (met eventueel naam van de baby erop) en klaar!
Kun je ruim van tevoren maken en leuk neerzetten voor de visite die is geweest :)

Fijne zwangerschap en veel succes met freubelen!

8

Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.
Mocht je iets zoeken dat niet gebakken wordt, kijk dan eens op mijn creatief hyves. Wellicht doe je ideetjes op.
Mocht je willen weten hoe je iets maakt, mail me dan even.

groetjes,Yvonne

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Wat een leuke ideetjes allemaal!!!
Iets in tule is inderdaad handig om van tevoren te maken. Dat is leuk om mee te geven.

@Mamski; wat een ontzettend leuke dingen op je site, en wat een creativiteit!!

10

Van harte met je zwangerschap, die creatie met die soepstengel heb ik ook wel eens gemaakt, maar dan met langevinger. Vind ik persoonlijk lekkerder. Even in de chocopasta (pas op want ze breken wel snel :s ) of net zoals ik bij mijn tweede dochter gedaan heb, chocola laten smelten, even er in dopen en vervolgens in de muisjes (duurd wel lang voor de choco hard genoeg is zodat de muisjes eraan blijven plakken. (Ik had de muisjes in een schaaltje gedaan, en deed hier de lange vinger in en vervolgens even in de koelkast. Er uit halen en dan de volgende => misschien efficienter geweest met meerdere bakjes bedenk ik me nu :grr: )
Ik hoop dat je er iets aan hebt. :)

11 Laatst bewerkt door Cupla (22-08-2011 10:24)

Bij jamin hebben ze ook chocolaatjes met muisjes erop....in allerlei figuren en daar kan je ook suikerding halen in wit blauw en roze.
Je zou eigenlijk dar moeten kijken want ze hebben veel....

buren van ons had ook gedaan en heel groot familie en was maar iets van 60 e kwijt...en geloof dat ze ruim 150 man aan vloer heeft gehad

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

12

Push cakes misschien? Kun je invriezen, dus ook handig in t voren te maken.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

13

misschien ouderwets... Maar het hoort er toch echt bij en het lekkerste vind ik, gewoon beschuit met muisjes?

(al moet ik zeggen dat ik voor de chocolade met muisjes uit die lekkere chocowinkel uit limburg iets van rouseau.. of zo ook errug lekker vind),

14

suz@nne schreef:

misschien ouderwets... Maar het hoort er toch echt bij en het lekkerste vind ik, gewoon beschuit met muisjes?

(al moet ik zeggen dat ik voor de chocolade met muisjes uit die lekkere chocowinkel uit limburg iets van rouseau.. of zo ook errug lekker vind),

Rouseau is the best,hahaha. :thumb:
Daar ga ik met de pasen en met kerst ook altijd chocolaatjes halen. :P  :9  :P  :9

groetjes yvon