1

Onderwerp: puzzelplaatje... hoe ga ik beginnen?

Ik wil ook eens een puzzelplaatje maken, maar ik heb geen idee hoe. Ben hier al aan het zoeken geweest, maar kan geen beschrijving vinden hoe ik het moet doen.

Kan iemand me laten weten waar ik het kan vinden op het forum of me vertellen hoe ik een puzzelplaatje maak??

Alvast bedankt
Groetjes,
Rosalie

2

Re: puzzelplaatje... hoe ga ik beginnen?

Bij felicitaartjes.nl/ staat onder werkbeschrijving een howto van puzzelplaatjes

Thanks, ben meteen gaan kijken! Denk dat me dat wel gaat lukken.

Moet er nog wat door de fondant gemengd worden of kan ik dit gewoon met rolfondant doen. En heb je enig idee hoe lang het moet drogen en hoe lang ik het kan bewaren?

4

Rooslovesroze schreef:

Thanks, ben meteen gaan kijken! Denk dat me dat wel gaat lukken.

Moet er nog wat door de fondant gemengd worden of kan ik dit gewoon met rolfondant doen. En heb je enig idee hoe lang het moet drogen en hoe lang ik het kan bewaren?

Nee hoor kun je met gewoon fondant doen.
Het hoeft niet te drogen. Meestal wordt het tijdens het werken wel wat harder.
Ik vries het altijd in, omdat het dan vrij hard word en je het in 1x op de taart kan leggen. Dan ontdooit ie weer op de taart (en blijft ie ook automatisch plakken)

Dan heb je dus ook geen lijm nodig. Kan hij dan daarna weer opnieuw de vriezer mee in?

6

Rooslovesroze schreef:

Dan heb je dus ook geen lijm nodig. Kan hij dan daarna weer opnieuw de vriezer mee in?

Lijm heb je wel nodig als je dingen op het puzzelplaatje wil plakken (dus bijv. de mouwtjes op een jurkje of wat dan ook )
Maar als ie de vriezer is ingeweest hoeft ik geen lijm op de taart te doen (moet het puzzelplaatje niet teveel uitgedroogd zijn aan de lucht tijdens het werken)
Heb je geen lijm dan?

En daarna mag het inderdaad opnieuw de vriezer mee in hoor

7 Laatst bewerkt door Idelet (21-08-2011 15:10)

hij bleef hangen

Jawel, heb wel lijm. Maar was benieuwd, ben nog helemaal nieuw en weet niet zo goed hoe alles werkt.
Dank je wel voor je hulp! Ik ga aan de slag  :)