Onderwerp: In Frankrijk "getaart": Amika 'op de bloedberg' & moddervarkentjes
Tijdens onze heerlijke vakantie in Frankrijk was Carlijn jarig! Zij was samen met haar papa, mama en zusje aan het vakantie vieren in het heerlijke 'Villa Felderhof' huis van opa en oma en wij zaten op 10 minuutjes rijden in ons 'schamele' stacarvannetje
...
Een Franse taart was beloofd, maar toen ik vroeg wat ze in Nederland voor Tante Yvonne-taart zou hebben gekozen, koos Carlijn voor Amika. Nou dan maken we die in Frankrijk toch ook. Kleine pakjes marsepein hadden ze wel bij de Intermarché
!
Dus, kijk hier, het nieuwste avontuur: Amika 'op de bloedberg'

Het is een taart gemaakt in een bolschaal: eerst bekleed met plakjes cakerol, daarna frambozenkwark afgewisseld met laagjes cake totdat de schaal vol was. Na het opstijven was een 'spiegeltje' met 'confiture des mûres' (bramenjam, ter plekke gemaakt met de bramen rondom het huis) de bedoeling, maar dat kreeg dus een wat bloederig uiterlijk
Een paar dagen later kwam neefje Jan ook uit het druilerige Nederland naar de zonnige Dordogne en ook hij was jarig! En wat kun je maken met de overgebleven roze marsepein wat toch een beetje jongentjesachtig is: Varkentjes!
Een chocoladecake rijk overgoten met ganache 
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"