1

Onderwerp: Hoe verwerk je de lemoncurd van AH in een taart?

Ik heb bij de AH een potje lemoncurd gekocht omdat ik hoor dat dit zo lekker is in de taart. In het boek Taart! van Monica en Saskia Kuhne wordt een recept gegeven maarre... eerst ff proberen met een kant en klare  ;) om te kijken of ik dit uberhaupt lekker vind! Alleen: hoe gebruik ik dit? Door de room/botercreme mengen, of net als jam een dun laagje smeren? Hoe doen jullie dit? Kon het zo snel niet vinden op het forum.

Sweet addiction...

2

Re: Hoe verwerk je de lemoncurd van AH in een taart?

Ik vind het zelf het lekkerst als extra laagje, dun uitgesmeerd, maar ook wel eens als dun laagje onder een laag bc :Y

En, nog met koekjes geoefend?? :-D :-D ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Adrienne schreef:

Ik vind het zelf het lekkerst als extra laagje, dun uitgesmeerd, maar ook wel eens als dun laagje onder een laag bc :Y

En, nog met koekjes geoefend?? :-D :-D ;)

Ha die Adrienne! Leuk!
Ja tuurlijk, heb een flinke "fruitmand" gemaakt!  ;) Heel gezond he, al die meloenen en kiwi's  :Y

Sweet addiction...

4

Het is ook heel lekker door een botercreme en dan vooral door de witte ganache botercreme :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Reespees schreef:

Heel gezond he, al die meloenen en kiwi's  :Y

:lol: De kilo's vliegen eraf :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Toevallig vandaag in een taart gebruikt: onderste laag eerst een dunne laag lemoncurd, daar direct op witte chocoladecreme, dan een laag slagroom en een laag jam, jammie !!!

Groetjes, Conny

Bij ons is lemoncurd met Mona citroenkwarktaartpudding favoriet!
Heerlijk bij weer zoals vandaag.
As maandag gaat deze combi weer in een taart  :Y

Jammie, jammie!

8

Vandaag een taart met 3 lagen vulling waarvan 1 lemoncurd, heerlijk.
De andere 2 lagen zijn frambozenjam em witte chocoladecanache met verse frambozen.
Ik gebruik vaak een laagje lemoncurd in de taart of op cupcakes, lekker fris bij al dat zoet!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

Ik heb ook zo'n potje van de Appie; hoelang kun je dat geopend bewaren? Is dat net zolang dan jam?

10

Lemoncurd mengen met een half bakje mascarpone en een zakje vanille-suiker.
Onderste laag van de taart besmeren met dit mengsel met daarbovenop nog een dun laagje lemoncurd.
Bovenste laag van de taart met mona citroenkwarktaart besmeren.
Afsmeren met slagroom (1x vanille suiker, 1x klopfix).......

groetjes Sandy

11

Sandy1 schreef:

Lemoncurd mengen met een half bakje mascarpone en een zakje vanille-suiker.
Onderste laag van de taart besmeren met dit mengsel met daarbovenop nog een dun laagje lemoncurd.
Bovenste laag van de taart met mona citroenkwarktaart besmeren.
Afsmeren met slagroom (1x vanille suiker, 1x klopfix).......

groetjes Sandy

niet afsmeren met slagroom, daar gaat fondant/marsepein van smelten vanwege het vele vocht wat daarin zit.

En lemoncurd tips? geen idee, ik ben waarschijnlijk de enige die het echt niet lekker vind en het dus vrij weinig in andere taarten stopt :D

Alles goed???? nee 3 fout

12

hallo,
ik maak altijd eerst een "dijkje" van botercreme en daarin een laag lemoncurd met fruitfris of iets dergelijks als 2e laag.
inderdaad lekker fris ten opzichte van het zoete fondant.
ik bewaar de rest van het potje in de koelkast, als je de lepel alleen voor de lemoncurd gebruikt en er niet mee op je taart komt, kun je het heel lang bewaren!

13

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik leer hier veel van! Ga het in elk geval volgende week proberen met mijn eindstukje van de Wilton Basic cursus...

Sweet addiction...

14

Door de monchou vulling!

Life is what you bake it.

15

Ik heb slagroom geklopt met klopfix en toen deze klaar was naar smaak Lemon curd erdoor.
Je krijgt dan een soort citroen slagroom, ook erg lekker op een toetje na het eten. :9