1

Onderwerp: weten julllie voor het beginnen al precies hoe de taart moet worden?

Ik ga zo mijn tweede taart maken. Ik weet al wat de vulling wordt, dus het kapsel maken en vullen heb ik besloten. Maar ik heb nog geen idee hoe ik hem ga decoreren, en welke kleur de bekleding wordt.

Hebben jullie dat ook wel eens (en dan vooral bij taarten die geen opdracht zijn, neem ik aan) ?
Of weten jullie voor je begint al precies hoe het gedecoreerd wordt enz?

Re: weten julllie voor het beginnen al precies hoe de taart moet worden?

Ik weet het altijd precies, maar het wordt altijd anders!!  :lol:  :lol:  :lol:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

Nee, het komt meestal gaanderweg uit mijn vingers!

.. Want taart kan altijd!!

4

Ja altijd , zelfs vaak met een tekening .

Carpe Diem !

5

Eh nee, biscuit is gebakken, gevuld en afgesmeerd en dan ga ik meestal kijken hoe ik het wil decoreren... wat ik allemaal kan uitproberen..

Taartspulletjes kopen gaat me meestal makkelijker af!

Mvg,
Lily

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

6

Een idee ja, maar voor de rest is het gaande weg..   :)

7

Taarterataaa...! schreef:

Ik weet het altijd precies, maar het wordt altijd anders!!  :lol:  :lol:  :lol:

Dat het ik dus ook altijd. En soms ben ik blij dat dat gebeurt, omdat het veel beter is als wat ik in gedachte had. Maar soms moet ik er wel aan wennen, dan vindt ik het in het begin echt niet mooi, omdat ik iets anders in mijn hoofd had. Meestal ga ik dan maar naar bed en kijk er de volgende morgen met een frisse blik na  :D

8

Bij mij is het wisselend.
Meestal maak ik een schets van het idee dat ik heb of wat de klant vraagt.
Soms pakt dat dan toch anders uit maar niet altijd.

En soms.....zoals de taart voor mijn moeder voor morgen.....pfff die wil maar niet. Ik heb al vanalles verzonnen wat het steeds toch niet is. Nu staat ie helemaal wit bekleedt in de koelkast, morgen ga ik er maar gewoon op schilderen en dan zien we wel wat het wordt  :lol:

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

Meestal heb ik wel een idee in mijn hoofd, maar vaak wordt het gaandeweg toch anders. Soms beter en soms minder....
Ik heb nu wel voor het eerst een schets gemaakt voor een bruidstaart.

10

Ik zie hier altijd van alles wat ik ook wil proberen! :Y
Maar terwijl ik bezig ben wordt ie altijd anders...
Geeft niks,je eigen draai er aan geven,maar komt bij mij omdat ik nog niet zo´n ´super´ taarten maak die je hier op het forum dikwijls ziet! :D

Cake my day!
"Jollie's Cake's"

11

Ik heb altijd wel een basis idee/kleuren.. maar eigenlijk begin ik altijd en gaande weg word het wat.. .;)

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

12

als ik 3 weken van te voren weet dat ik een taart ga-moet maken dan verander ik steeds in gedachten van style deco enz
het beste werkt voor mij als ik alle deco al gemaakt heb en er gebeurt dan iets wat niet wil
dan komt er zo druk op te staan en kan ik ineens heel snel iets anders bedenken wat dan veel beter uitpakt hahaha
ja ik werk het beste onder druk

13

dianaatstyle schreef:

als ik 3 weken van te voren weet dat ik een taart ga-moet maken dan verander ik steeds in gedachten van style deco enz
het beste werkt voor mij als ik alle deco al gemaakt heb en er gebeurt dan iets wat niet wil
dan komt er zo druk op te staan en kan ik ineens heel snel iets anders bedenken wat dan veel beter uitpakt hahaha
ja ik werk het beste onder druk

dan kan ik me beter concentreren en heb ik geen tijd om te twijfelen hahahaha
anders blijf ik veranderen en word het niks

Daar kan ik heel kort in zijn:
Nee :)

Bij opdrachten krijg ik natuurlijk te horen welke vorm, stijl, kleuren en decoraties ze willen, dus ik heb wel een beetje een idee maar meer ook niet.
Meestal leg ik al een weekje van tevoren de kleuren allemaal eens naast elkaar en in het voorbijgaan ontstaat er wel een ideetje dat ik altijd tijdens het maken weer aanpas :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/