1

Onderwerp: geconserveerde rozen

Volgende maand ga ik de bruidstaart voor mijn zwager en a.s schoonzus maken. Op deze taart wil ze graag geconserveerde rozen hebben. Nu heb ik deze nog nooit eerder verwerkt op een taart ...dus is mijn vraag. hoe kan ik de rozen het beste bevestigen. ik dacht zelf gewoon met een dotje icing vast te zetten? Maar weet niet of dat dat kan? Wie heeft hier ervaring mee?

2

Re: geconserveerde rozen

Wat bedoel je precies met geconserveerde rozen?

3

Rozen van flowerpaste, fondant of marsepein zet ik idd altijd vast met Icing. Blijft altijd goed zitten. Maar ik weet niet of dat de rozen zijn die jij bedoelt....

This too shall pass!

4

ik bedoel de  rozen als deze   www.rozenblaadjeswinkel.nl/geconserveerderozen.

van wat ik begrepen heb zijn het dus niet de gevriesdroogde

5

Weet je wel zeker dat je het dan op een taart kunt gebruiken (qua eventuele gifmiddelen om het te conserveren?)...

Overigens helaas geen tips om het te bevestigen. Al heb ik wel eens gelezen dat iemand een rietje in een taart stopt om daar de bloem in te stoppen (zodat de bloem niet in aanraking komt met de taart...)

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

Mooie rozen, maar jeetje wat zijn ze duur!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

7

Movado schreef:

Weet je wel zeker dat je het dan op een taart kunt gebruiken (qua eventuele gifmiddelen om het te conserveren?)...

Overigens helaas geen tips om het te bevestigen. Al heb ik wel eens gelezen dat iemand een rietje in een taart stopt om daar de bloem in te stoppen (zodat de bloem niet in aanraking komt met de taart...)

de rozen zo geconserveerd dat ze ook te gebruiken zijn op taarten. Komt geen gif aan te pas.

maar het zijn dus alleen de koppen van de roos, en geen steeltje.

8

angelique1984 schreef:

Mooie rozen, maar jeetje wat zijn ze duur!

ja....ik vond ze ook erg aan de prijs. maar mijn schoonzus wilde dit graag...en draait zelf voor de kosten van de roos op....dus ik doe er niet moeilijk over :D

9

:D  even omhoog halen...ik heb nl nog geen idee

10

Misschien kun je een floral wire o.i.d. in de bloem steken en dan daarmee in de taart, met een extra dotje RI ertussen als lijm?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

11

je kunt er misschien een flower wire insteken zodat je die ergens in kunt steken?

Groetjes, Dorothea.

12

:D  :D  ooh wauw dat moet m gewoon zijn...2 tegelijk die t zelfde zedggen. das idd een idee...daar had ik nog niet aan gedacht. thanks :thumb:

13

Wat van op tandenstokers spiesen? en dan met wat icing op de taart

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

14

ik twijfel echt enorm aan de de icing. ik hoopte eigenlijk op iemand die deze rozen ook al heeft gebruikt. moeilijk hoor...het zijn natuurlijk erg dure rozen...en om ermee te gaan experimenteren is ook zo wat

15

incense schreef:

ik twijfel echt enorm aan de de icing. ik hoopte eigenlijk op iemand die deze rozen ook al heeft gebruikt. moeilijk hoor...het zijn natuurlijk erg dure rozen...en om ermee te gaan experimenteren is ook zo wat

Maar omdat ze zo duur zijn is het wel verstandig om ermee te experimenteren. Zou zonde zijn wanneer het op de grote dag toch niet helemaal goed gaat...
Heb ook geen idee hoe zwaar ze zijn... nu maar vast bestellen met een paar extra om uit te proberen?
Succes en ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke taart en de beste methode om ze vast te zetten.

16

Ik zal het idd wel moeten proberen...maar had gehoopt op adviezen. Ik heb er in ieder geval voldoende, en worden deze week gebracht..dus tijd genoeg om eea te proberen.

ik zal de uiteindelijke taart natuurlijk even posten.

17

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat want ik vind het wel héél erg mooi op een taart . Jammer dat je op die site alleen blaadjes als sample kunt bestellen en geen hele rozen..

Succes met maken !

Carpe Diem !

18

monique63 schreef:

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat want ik vind het wel héél erg mooi op een taart . Jammer dat je op die site alleen blaadjes als sample kunt bestellen en geen hele rozen..

Succes met maken !

als ik van de week de rozen heb zal ik proberen een duidelijkere foto van een roos te nemen. ze lijken me ook echt heeel mooi

19

Ja , het is dat ze zo duur zijn maar als ik die fotootjes op die site zie dan denk ik : hebbe , hebbe , hebbe  :Y  !!

Carpe Diem !

20

:D ja maar dat heb ik al snel bij dingen welke taart gerelateerd zijn..ik denk 9 van de 10 x...ja hebbe hebbe hebbe

21

Oooja ?? Goh wat gek , dat heb ik niet hoor ! :lol:  ;)

Carpe Diem !

22

En als je dat bedrijf gewoon even mailt met die vraag ?
Neem aan dat zij wel weten hoe hun rozen het beste verwerkt kunnen worden  :think:

nnicole1234 schreef:

En als je dat bedrijf gewoon even mailt met die vraag ?
Neem aan dat zij wel weten hoe hun rozen het beste verwerkt kunnen worden  :think:

Dat is precies wat ik dacht!  :Y
Ik zou zeggen, bel gewoon even, die mensen weten het vast en zeker.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

24

:think: ik neem toch aan dat de rozen net zo zwaar zullen zijn als echte rozen, dus daarmee experimenteren?

Ligt er natuurlijk aan hoe je ze gaat gebruiken, maar als je ze bovenop legt, kun je dan niet een bekleed karton eronder leggen, zodat ze de taart niet raken en ze op die manier te bewaren zijn (dus voor altijd op dat beklede karton)?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

25

Nou ontzettend dank voor alle tips.
Ik heb de rozen binnen gekregen...en deze mogen allemaal retour...want ze geven dus wel af na wat proefjes gedaan te hebben.

het bedrijf wat de rozen leverde ( kleur zwart) had met deze kleur nog geen ervaring op taarten...dus hebben ze eigenlijk op de gok toegestuurd. ik baal echt enorm want nu moet ik dus binnen anderhalve week een nieuwe taart ontwerpen en uitvoeren :mad:  :mad:  :mad: