1

Onderwerp: botercrememix en smeerboter

Ongeduldig als ik ben, wou ik gisteren mijn 3 taartjes afgesmeerd in de koelkast hebben... en toen was er geen roomboter meer in huis!
Zal ik wachten tot morgen of niet? Aangezien het is voor de verjaardag van mijn dochter zondag en ik nog genoeg moet doen, dacht ik, dan maar met smeerboter. Maar met het weer van vandaag durf ik het toch nog niet aan om te gaan bekleden.
Wat zeggen jullie? Wachten tot ik naar de winkel kan (2 kids thuis en manlief is werken en moet de verjaardagsboodschappen nog doen dus m'n moeder komt vandaag, weet alleen niet hoe laat. Dan kan ik de taart nog eens afsmeren met 1:1)
of toch gaan bekleden?

Groetjes Nathalie

2

Re: botercrememix en smeerboter

Ik zou het niet doen hoor. Zit veel te veel vocht in smeerboter en het word niet zo hard als roomboter. Grote kans op smelten en niet strak kunnen afsmeren.  :)

3

Hoe lastig ook met alle verjaardagsboodschappen en dingen......ik zou voor de roomboter gaan. Heb geen ervaring met de smeerboter maar volgens mij mis je daar toch dat ie hard wordt en daar gaat het toch om?
Kun je je moeder niet bellen hoe laat ze komt en of ze misschien boter mee wil nemen???

In elk geval succes

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Ze is er al!!

Bedankt voor de tips, had ook al voor mijzelf besloten dat ik maar moest wachten op de roomboter.
Dus dadelijk lekker botercreme 1:1 erover heen smeren!
En die taart maken we vannacht wel weer af....

Groetjes Nathalie

5

EDIT:

Ik had ze al afgesmeerd met smeerboter en de mix (zonder water en bijna 2 x zoveel mix als boter)
Er komt nu dus nog een laag 1:1 overheen.

Groetjes Nathalie