Onderwerp: puzzelplaatje vooraf maken

kan ik een puzzelplaatje van fondant met tylose al eerder maken en bewaren zonder dat het (breekbaar) hard wordt.
zo ja, hoe doe ik dat het beste?
gr. hansje

Re: puzzelplaatje vooraf maken

Je kan prima een puzzelplaatje vooraf maken.

Als 'ie klaar is wat folie er over en in een afsluitbaar doosje.
Tylose is overigens bij een puzzelplaatje niet nodig.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

ik doe er nooit geen folie meer overheen. Heb dat 1 keer gedaan en toen zat het er wat aan vast geplakt en die stukjes waren gaan blinken.
Ik maak het dus op een sheet, daar laat ik het opliggen en leg er een plastic deksel over.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Ik maak ook altijd een puzzelplaatje ruim van te voren. Maar doe er ook nooit tylose door........is idd niet nodig...

Ik leg mijn puzzelplaatjes altijd in de diepvries en dan plaats ik ze hard op de taart, dan blijven ze mooi in model. Op de taart ontdooit het dan.
Werkt echt perfect! :thumb:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Ik zou uberhaubt puzzelen met marsepein, en niet met fondant dat hard niet uit  en is beter te bewerken (randjes afplatten etc) dan fondant
Tylose is niet nodig voor puzzelen.

Ik doe ze wel altijd op het mapje (waar ik meestal een stevig kartonnetje in doe, makkelijker met verplaatsen) en dan met huishoudfolie afdekken.
voor je m gebruikt even in de vriezer, met een palletmes losmaken van het mapje en op je taart leggen.
Het voordeel van een bevroren plaatje is dat je m nog kunt verschuiven op je taart en vanwege het zweten (afblijven, droogt vanzelf op, k,omt door tempverschillen) daarna gelijk vastplakt.

Alles goed???? nee 3 fout

7

hoihoi!!
Ik maak ook altijd de puzzelplaatjes ruim van te voren.
Als ze klaar zijn,dan leg ik ze meestal op een vel bakpapier en dan schuif ik het geheel in een insteekhoes.
Werkt prima. :thumb:

groetjes yvon

allemaal bedankt voor jullie zinvolle en nuttige tips! hier kan ik wat mee!
gr. hansje