1

Onderwerp: boetseertaart altijd mooier dan puzzeltaart?

ik zit met een groot dillemma, 2 broertjes, samen jarig, ze krijgen elk hun eigen taart. de ene wil pirates of the caribbean, de andere de lion king.
voor de pirates wou ik een boetseer taart doen, dus dacht ik het voor de lion king ook te doen (had al een superidee) maar dat boetseren van simba, timon en pumbaa gaat me uren kosten, terwijl ik ze puzzel ik sneller klaar ga zijn.

ik zit er al dagen over te tobben maar ga er deze week toch aan moeten beginnen, wat doe ik, wat doe ik?

gaat de boetseer taart met captain jack veel spectaculairder zijn dan een platte simba??

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: boetseertaart altijd mooier dan puzzeltaart?

ik boetseer liever, dan puzzelen, maar dat heeft met geduld te maken :D
moest ik de mama zijn zou ik het liefst hetzelfde hebben voor beiden...
dus misschien deze keer twee puzzels en volgende keer geboetseerd?

x

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

aja, geboetseerd vind ik "spectaculairder"... :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Nee, dat denk ik niet perse Catherine :) Het is maar net wat je er zelf van maakt. Je kunt ook kleine 3D effecten toevoegen aan de puzzeltaart om een diepte effect te maken zeg maar. En nu weet ik dat ik niet zomaar een naam noem :) maar Wendy's taarten zijn zowel 3D als puzzel (ik heb nog steeds die Aladin prinses gepuzzeld in mijn hoofd) heel erg mooi. Bij beide kun je eindeloos veel details toevoegen die uiteindelijk de boel afmaken.
En bij Simba in puzzeltaart kun je heel veel leuks verzinnen aan "extra's" denk ik, zeker omdat het een kindertaart is.
En tenslotte, omdat het een bestelling is moet je vind ik ook redelijk naar jezelf toe zijn; elke nacht om vier uur in bed liggen is ook niet alles :( Als je het met liefde en toewijding doet worden ze allebei prachtig :) !

5

Een puzzel taart hoeft zeker niet onder te doen voor een boetseer taart hoor! Als je het puzzelplaatje wat 3d maakt dan is dat vast en zeker ook heel erg mooi!

Heel veel succes ermee!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Ik zou toch geneigd zijn om of allebei te boetseren of allebei te puzzelen. Niet dat het 1 echt mooier is dan het ander, maar om 'gezeur' te voorkomen... Zoals Kathleen ook al zij dus!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7 Laatst bewerkt door mascha (03-12-2007 13:50)

Hoi Catherine, ik vind een puzzeltaart helemaal niet altijd 'minder' dan een geboetseerde taart, maar zou toch ook liever voor allebei hetzelfde maken :think: Dat wil je zeker niet horen ;)

Kan je niet een Simba boetseren en de rest gewoon een beetje jungle-achtig maken of juist savanne? Dat kost minder tijd (om het landschap te maken in plaats van al die vriendjes van Simba) en ziet er toch erg leuk uit.

[edit] je kan ook een struik maken dat je alleen de kont van pumba ziet, dat kost ook niet zoveel tijd, dan is -ie gewoon insecten aan het zoeken/eten :lol:

Mijn website: Presentaart

8

hm, ik had feitelijk het tafereel in gedachte dat de 3 vrienden in het "bubbelbad" zitten, de taart zelf is dan snel bekleed aan de zijkant, en met bubbels in het bad, maar dan moet ik wel 3 koppies boetseren, heb maar 1 voorbeeld, da's van wendy, en ziet er niet gemakkelijk uit. De andere taart zou ik die van Mascha als voorbeeld nemen. Omdat het voor hetzelfde feest is kan ik misschien beter hetzelfde nemen, dus 2 puzzel of 2 boetseer.

merci om mee te denken hoor.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

Mijn eerste reactie is inderdaad 2 dezelfde taarten (dus of gepuzzeld of geboetseerd) maar aan de andere kant... mijn 2 jongsten zijn beiden in augustus jarig (1 week er tussen) en dat hebben we voor de familie tegelijk gevierd maar wel met allebei een eigen taart. Juist... 1 gepuzzeld en 1 geboetseerd :lol:. Ik heb er toen niet eens over nagedacht :O. Het heeft ook geen gezeur opgeleverd, ze waren allebei heel erg blij met hun eigen taart in het thema wat ze wilden.
Ik zou anders even overleggen met de moeder of ze problemen verwacht, ik neem aan dat ze dat wel kan inschatten.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!