1

Onderwerp: Help!!!! Een leek!!!

Hallo,
ik ben helemaal nieuw hier. Mijn dochtertje wordt 04 juli 3 jaar. Vandaar dat ik op internet opzoek was naar een prinsessentaart (barbie). Via google kwam ik bij taartopmaat.nl. Aangezien je daar niet meer kon bestellen ivm teveel klanten kwam ik op de webshop. Ik ben helemaal warm gelopen. Ik ga het zelf proberen!! Ik ben een totale leek en weet er niets maar dan ook niets vanaf!!
Op eerst maar wat te testen heb ik het recept van luchtige cake (basis voor taart) gemaakt, deze gevuld met botercreme extra en abrikozenjam. Overtrokken met botercreme extra , op de zijkanten hagelslag en bovenop wat getekend met zo'n eetbare stift. Smaakte in principe best goed. Maar ik vond de taart nogal HARD. Was wel te eten, maar je moest flink kauwen zeg maar. Hoe kan dat?? Als ik straks het 'echte' werk ga doen met marsepein en al wil ik toch wel een perfecte taart vanbinnen.
Gisteren heb ik een aardige (!) bestelling gedaan. O.a. ook de biscuitmix. Je hoeft alleen nog water en eieren toe te voegen. Staan hier wel verhoudingen op???
Ben (helaas) nogal perfectionistisch ingesteld, dus wil alles perfect!! Ik ga dus deze week nog een proef maken (van de biscuitdeeg), kijken of het beter is. Voor de barbietaart heb ik een tulbandvorm gekocht (kleine moet ook nog, maar heb ik nog niet kunnen vinden..). Hoe weet ik daar de verhoudingen voor??? Staat niks op dat ding zelf..?!
En als mijn meisje op 'school' gaat trakteren wil ik voor de juffen een minitaartje met hun naam maken. Alleen aangezien ik een aantal dagen voor haar verjaardag stress heb, wil ik ze eigenlijk van de week al maken... Weet nog niet of ik het van biscuitdeeg maak of gewoon 2 plakken grootmoederscake. In iedergeval komt er een vullinkje tussen en marsepein eromheen. Kan ik dat zo invriezen?? Zo ja, hoelang van te voren moet ik ze eruit halen??