1

Onderwerp: Help!!!! Een leek!!!

Hallo,
ik ben helemaal nieuw hier. Mijn dochtertje wordt 04 juli 3 jaar. Vandaar dat ik op internet opzoek was naar een prinsessentaart (barbie). Via google kwam ik bij taartopmaat.nl. Aangezien je daar niet meer kon bestellen ivm teveel klanten kwam ik op de webshop. Ik ben helemaal warm gelopen. Ik ga het zelf proberen!! Ik ben een totale leek en weet er niets maar dan ook niets vanaf!!
Op eerst maar wat te testen heb ik het recept van luchtige cake (basis voor taart) gemaakt, deze gevuld met botercreme extra en abrikozenjam. Overtrokken met botercreme extra , op de zijkanten hagelslag en bovenop wat getekend met zo'n eetbare stift. Smaakte in principe best goed. Maar ik vond de taart nogal HARD. Was wel te eten, maar je moest flink kauwen zeg maar. Hoe kan dat?? Als ik straks het 'echte' werk ga doen met marsepein en al wil ik toch wel een perfecte taart vanbinnen.
Gisteren heb ik een aardige (!) bestelling gedaan. O.a. ook de biscuitmix. Je hoeft alleen nog water en eieren toe te voegen. Staan hier wel verhoudingen op???
Ben (helaas) nogal perfectionistisch ingesteld, dus wil alles perfect!! Ik ga dus deze week nog een proef maken (van de biscuitdeeg), kijken of het beter is. Voor de barbietaart heb ik een tulbandvorm gekocht (kleine moet ook nog, maar heb ik nog niet kunnen vinden..). Hoe weet ik daar de verhoudingen voor??? Staat niks op dat ding zelf..?!
En als mijn meisje op 'school' gaat trakteren wil ik voor de juffen een minitaartje met hun naam maken. Alleen aangezien ik een aantal dagen voor haar verjaardag stress heb, wil ik ze eigenlijk van de week al maken... Weet nog niet of ik het van biscuitdeeg maak of gewoon 2 plakken grootmoederscake. In iedergeval komt er een vullinkje tussen en marsepein eromheen. Kan ik dat zo invriezen?? Zo ja, hoelang van te voren moet ik ze eruit halen??

En voorloopig even de laatste vraag. Mijn dochter is op dinsdag (4 juli) jarig. Wanneer moet ik de taart gaan maken. Las ook dat biscuitdeeg moet rusten...

Help AUB!! Wil het zo graag (goed) doen!!

Liefs Kelly

2 Laatst bewerkt door wendy (18-06-2006 23:38)

Re: Help!!!! Een leek!!!

Hai Kelly,

Allereerst welkom bij de verslaafde taarten baksters (en 1 bakker.) :)

Wat leuk dat je het zelf wilt gaan doen. Ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen. :)

Dat harde van je taart, hoe lang heb je gemixt? Je moet toch wel zeker 10 min mixen. Dan gaat het wel goed. Maar ik moet zeggen dat ook ik de biscuit mix gebruik en vind die veel lekkerder en makkelijker. Op de verpakking staat de verhouding hoor. Om te kijken naar wat je nodig hebt voor je tulband kun je even op de website van annette en wietske kijken, die hebben handige schema's en omreken tabellen. www.felicitaartje.nl
Een barbie rok is niet de makkelijkste om mee te beginnen (marsepein scheurt nogal snel :( )dus als je toch nog een proeftaartje gaat maken, bekleed dan je tulband. Heb je meteen even ervaren hoe dat gaat.

Als je dochter dinsdag jarig is dan zou ik zondag de biscuit bakken en wegzetten is een plastic pendaal emmer zak tot de volgende dag. Dan maandag vullen, bekleden en versieren.
Heb je trouwens gezien dat Inge een hele uitleg op de site heeft staan voor de barbie taart?

Dan nog de juffen taartjes. Die kun je best bakken, de volgende dag vullen en bekleden en dan in de vriezer stoppen hoor. Ik las net alleen dat Bakkertje ervaren had dat de hoogte ingaan met b.v. strikken niet is aan te raden.
In mijn ervaringen blijft ook alles verder prima in de vriezer hoor, gewoon proberen dus, zit niets anders op. ;)

Nou succes ermee en veel plezier met je bestelling, altijd weer leuk als het binnen komt en je ermee aan de slag kan. :)

3

Re: Help!!!! Een leek!!!

Nog 1 tipje erbij, wanneer je niet aan een kleine tulband kan komen, laatst las ik in een boek dat ze op de grote tulband een donut deden. Misschien een oplossing.
succes, dat zal zekere lukken hoor! En oja ik gebruik gewoon de barbies van de zeeman doe haar benen eraf en doe 2 coktailprikkers in haar onderlijfje zet deze op de beklede rok en verder aankleden maar gaat prima en de kindjes kunnen na het eten van de taart de benen er weer aan en spelen maar!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

4

Re: Help!!!! Een leek!!!

Hartstikke bedankt voor de antwoorden!!
Misschien stom, maar snap niet wat er bedoeld wordt met:

"Ik las net alleen dat bakkertje ervaren had dat de hoogte ingaan met b.v. strikken niet is aan te raden"

Groetjes Kelly

5 Laatst bewerkt door wendy (19-06-2006 17:19)

Re: Help!!!! Een leek!!!

Hai, sorry, ik ga er een soort van uit dat iedereen alle nieuwe berichten leest.( doe ik namelijk wel, erg h

6

Re: Help!!!! Een leek!!!

Oke super! Bedankt voor de tips!!! Ik heb al heeeeeeel veel berichten gelezen. Want als ik iets ga doen, moet het natuurlijk wel goed!! Alleen die had ik net gemist blijkbaar!!

Groetjes Kelly