1 Laatst bewerkt door Roosje (02-12-2007 19:48)

Onderwerp: mijn allereerste taartje

Hallo nou daar is die dan, mijn allereerste taartje

Ik was mijn fondant aan het uitrollen en had steeds meer poedersuiker op het blad gedaan, omdat het bleef plakken, achteraf gelezen dat dit ook de reden is geweest dat mijn fondant zo droog werd en dus scheurde aan de zijkanten..... toen ik m op de taart deed aaaaargh....
Maar ja, tis mijn eerste taartje en ik heb t opgelost door er was fondant tegen aan te plakken ( ik weet het t is geen gezicht, maar ik wist in paniek even geen andere oplossing, gewoon eroverheen versierd hihihi)

Uiteindelijk gekozen voor botercreme met nutella en een laag dulce de leche, wat heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar machtig!!!!! een beetje dik gevuld, maar iedereen vond m prachtig en lekker, dus geslaagd vind ik zelf, ik hoop dat het fondant van mijn volgende taart niet scheurt, maar ik denk dat ik die gewoon op bakpapier uit ga rollen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RETT4QVJ.jpg

groetjes Rosemary

p.s. wat doe ik nou fout dat ik mijn foto niet direct te zien krijg op dit berichtje????

2 Laatst bewerkt door Bakmams (02-12-2007 19:51)

Re: mijn allereerste taartje

Laatste schuine streepje / in img nog.
Super mooie taart hoor. Mooie roosjes en vlinders gemaakt. Knap voor een eerste keer.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

ALLEREERSTE TAARTJE! Jeetje wat een plaatje joh! Echt heel mooi gemaakt. En die vlinders zijn top hoor!

4

Je foto staat er nu! En idd Wat Gonnie al schreef: [img] voor de url en[/url] na de url.

Ziet er wel super uit hoor en dat voor een eerste taart!!

Over het uitrollen: de meesten onder ons gebruiken een stuk doorzichtig plastic tafelzijl van bij de blokker. Laat maar eens zoeken op uitrollen of tafelzijl dan kom je heel wat tips tegen.

5

Wat een mooie taart! En dat voor een eerste, niet te geloven! En meteen maar een paar verschillende technieken er tegenaan gegooid! Spuiten, roosjes vouwen, toe maar! Duim omhoog!!

Echt een hele mooie taart!!
Ga zo door!!

7

Nou, gefeliciteerd met je eerste taartje ! Knap gedaan hoor ! En je kan fondant ook uitrollen op crisco, dan vermijdt je scheuren !  Veel succes met je volgende taart !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

8 Laatst bewerkt door Roosje (02-12-2007 21:31)

hallo allemaal, wat fijn dat jullie allemaal zo leuk reageren!
ik zal nog even een foto erbij doen, kunnen jullie ook de wat mindere kant van de taart zien hihihi, de zijkant waar ik t dus over had... ( en kanik meteen oefenen voor het plaatsen van een foto.

p.s. wat is crisco, ik kon het in de webshop niet vinden...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UBELT84F.jpg

joehoe gelukt, de foto staat erbij!!!! kijk je ziet aan de onderkant van de foto de extra fondant een beetje loshangen ( schaam schaam hihi)

9

Ik vindt het heel mooi zeg voor je eerste taart! Ben heel erg benieuwd naar je volgende creatie.

Groetjes Tweety!

10

Nou je hebt jezelf toch niet de makkelijkste opdracht gegeven voor een eerste taart, vlinders en rozen.

Je hebt er iets moois van gemaakt!! Mooie kleurencombi ook!!

Op naar je volgende taart en je zult zien de verslaving wordt steeds erger en erger ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

Prachtige taart!!!!

Mooie kleuren, vlinders, roosjes...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

Nou, mijn eerste zag er beslist niet zo uit hoor. Vlinders en rozen kwamen bij mij pas later ;) en spuiten gaat me nog steeds niet goed af :lol:! Dus niet te kritisch, het is een mooie taart!
Doorzichtig tafelzeil is trouwens echt een aanrader :Y, je hebt dan ook geen poedersuiker meer nodig met uitrollen.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

13

Hij is gaaaaaaaaaaaaaf!!!