1

Onderwerp: hoe blijft het hoofd rechtop?

Ik moet een bruidspaar boetseren voor 2 september. Nu heeft de bruid opgestoken haar met een sluier.
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat haar hoofd naar achter zakt?
Dat had ik laatst ook bij de prinses toen ik een lange vlecht aan haar hoofd maakte.
Ik boetseers met bakels fondant met tylose erdoor, steek een spaghettistokje in de nek en laat het gezicht eerst goed op het lijf uitharden voor ik de haren maak.
Wat doe ik fout??

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Re: hoe blijft het hoofd rechtop?

sinds ik 1 keer een popje boetseerde en er spaghetti in stak, ik het kopje draaide en het stokje brak, waardoor ik overnieuw moest beginnen, doe ik het nooit meer met spaghetti, maar met stevige floral wire.
Misschien verder nog opletten als je het hoofdje erop zet, ietsje meet naar voren dan normaal?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

floral wire kan ik ook wel eens proberen idd ( nooit aan gedacht :grr: ) en het hoofdje zet ik al iets naar voren maar misschien niet ver genoeg. Dank je wel  :)

4

Ik gebruik een coctailprikker (maar floral wire is ook goed hoor) en net als Tirza zou ik ook het hoofdje zo zetten dat (zonder pruikje) het zwaartepunt iets naar voren is gericht, zodat het in evenwicht komt (en niet gaat hellen) als het pruikje er op zit.

Veel succes Sil! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

dank je wel Annelies. Ik ga er van de week op mijn gemak aan beginnen (eerst mijn huisje even bijpoetsen :s )