1

Onderwerp: platte taart

Hallo,
Ik ben een beginner wat betreft taarten bakken, nu heb ik een paar vraagjes.
= hoeveel biscuit of moscovisch deeg moet ik gebruiken voor een vorm van 20 cm doorsnede.
-als ik een taart bak krijg ik altijd zo'n bult n het midden en zijn mijn taarten niet recht, wat doe ik fout en hoe kan ik dit voorkomen.
Alvast iedereen bedankt voor jullie hulp.
een wanhopige Agnes

Re: platte taart

Links in de tabel kun je de hoeveelheden vinden.
Wbt de bult, taart omdraaien na het bakken, of bakingstrips aanschaffen.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

als je echt een bult krigt, die na het bakken en koelen zichtbaar blijft, staat je oven te warm :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

attie schreef:

Hallo,
Ik ben een beginner wat betreft taarten bakken, nu heb ik een paar vraagjes.
= hoeveel biscuit of moscovisch deeg moet ik gebruiken voor een vorm van 20 cm doorsnede.
-als ik een taart bak krijg ik altijd zo'n bult n het midden en zijn mijn taarten niet recht, wat doe ik fout en hoe kan ik dit voorkomen.
Alvast iedereen bedankt voor jullie hulp.
een wanhopige Agnes

Voor een 20 cm ronde bakvorm (10 cm hoog) gebruik ik altijd 270 gr biscuitmix, 4 eieren en 27 gr water.
En als je taart wat bol uit de oven komt, kun je deze omdraaien. De strakke onderkant wordt dan de bovenkant. Van je bolling is dan (als het goed is ;) )niets meer te zien. Succes!