1

Onderwerp: droge taart

:o Hallo,
vraagje mijn taart is wel luchtig maar ik vindt hem droog.Ik volg de aanwijzing op die op de verpakking staat , wel gebruik ik iets meer ei dan wat er wordt aangegeven. wie heeft er een tip. Alvast bedankt Arinabakgraag

2 Laatst bewerkt door Bommeltje (11-08-2011 21:20)

Re: droge taart

Kun je aangeven wat je er 'droog' aan vind? Biscuit is nu eenmaal 'droger' dan cake, want er zit geen boter in. Heb je al eerder biscuit gebakken die je niet 'droog' vond?

En vind je hem droog voor of na het vullen en afsmeren?

Je kunt de taart altijd nog tremperen voor je hem vult!

http://passie.horeca.nl/content/15480/H … apsel.html

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Hallo Bommeltje,
Dank je wel voor je snelle respons.We vinden hem inderdaad droog voor het  vullen en afsmeren.

4

Mijn broer is banketbakker geweest en die gaf mij het advies om de biscuit wat te besprenkelen met iets van likeur of rum e.d.
Hierdoor wordt inderdaad de biscuit wat "sappiger" oftewel minder droog.

Groetjes, Angela

5

Arina, biscuit zonder vulling is inderdaad droog, probeer het nog eens na het vullen afsmeren en bekleden.. een slagroomtaart is ook niet droog, maar ook die is met biscuit gemaakt, en zonder slagroom ook best droog

Angela, tremperen is inderdaad besprenkelen, en nu is dat met alcohol idd erg lekker, echter mag/wil niet iedereen alcohol gebruiken.

In de webshop zijn ook trempeersiropen te koop  :Y

http://www.deleukstetaartenshop.nl/pati … 3_172.html

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6 Laatst bewerkt door Angela71 (12-08-2011 09:27)

Bommeltje, daar heb je helemaal gelijk in hoor.
Ik heb voor de taart van mijn zoontje inderdaad ook de trempeersiroop (bosvruchten) van de shop gekocht. Ook erg lekker!

Ik had met die kleintjes (2,5) wel lekker kunnen gaan likeuren maar ja....het moet wel een leuk feestje blijven toch?!  :D

Groetjes, Angela

Dank jullie wel voor het advies  :thumb: ,ik ga het opvolgen ben benieuwd naar het resultaat. :9