1

Onderwerp: Chocolade biscuit vullen, wat doen jullie?

Hallo allemaal,

Ik heb eens een smaak vraag aan jullie.
Ik ben nog niet zo heel lang bezig en mijn grootste angst  :s  bij het maken van een taart is de smaak. Hij kan heel mooi zijn maar de smaak moet nog beter zijn.
Nu heb ik van mijn schoonvader een zak met chocolade biscuit van fun cake gehad.
Ik heb al een klein taartje gemaakt en gevuld met slagroom gemengd met Lemon curd omdat ik bang was dat de chocolade smaak anders te sterk zou zijn. Hij was lekker, maar niet speciaal.
Nu is mijn vraag, wat zijn jullie persoonlijke ervaringen? Wat gebruiken jullie als vulling?

Ik lees heel veel recepten, maar ik ben zo bang dat het niet smaakt en dat ik daarmee de taart verpest.

Ik hoop dat jullie wat lekkere tips hebben voor mijn 2e choco taart.

Thanks alvast

gr

Lonie

2 Laatst bewerkt door Knutsel (11-08-2011 16:35)

Re: Chocolade biscuit vullen, wat doen jullie?

Mijn absolute nummer 1 is de 2 laag uit dit recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41299

Verse aardbeien is ook lekker of de hero passievruchtjam smaakt ook goed

3

nou.........ganache is erg lekker (das chocolade gesmolten inde slagroom en dat afgekoeld (gekoeld) opkloppen alsgewone slagroom.......)

ik ga a.s zaterdag een taartje maken van normale biscuit met cacao en chocolade..........hier komt denk ik 2 lagen chocomousse ( gewoon van de appie) en een laag ganache in.......of de botercreme met caramelpatidesse (smaakstof)

dit word pas mn 4e taartje hoor......dus iklees mee :D

denk trouwens dat hazelnoot iets ook wel
erg lekker is..

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

4

wat dacht je van aardbei bavaroise ( met verse aardbeien)
altijd goed bij chocolade

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Ik heb laatst een choco biscuit gevuld met cherry frosting van Duncan Hines (maar dat volgens mij inet in Nederland te koop), maar dan neem je iets ander "kersen-achtigs" en amaretto botercreme met verkruimelde amoretti koekjes  :P

6

bonbonblocvulling mmmmmmmmmm

Groetjes Nathalie

7

1 laag nougatroom en 1 laag chocolademousse en afsmeren met chocobcm,  mmmmmm  :9

8

Ik houd zelf helemaal niet van chocolade met fruit, dus bij mij wordt het: -  - cappuccinocreme of -bavarois
- hazelnootcreme of -bavarois
- baileysbavarois, of met Liqor43 of AfterEightlikeur
- en als het dan toch fruitig moet zijn, iets tropisch zoals mango of ananas

I loooove chocoladebiscuit  :lol:  :lol:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

ik ga nog wel eens verder zoeken, maar hebben jullie ook, dat je veel meer deeg moet maken voor een hoog chocobiscuit? (ik bedoel dus meer dan op het recept staat?) Net weer een choco gebakken en ik kan dus morgen nog weer 1 laag bijbakken, want hij is maar 4 -5 cm hoog, terwijl ik met gewone altijd op de 7-8 cm zit...

Groetjes, Dorothea.

10

Recept van Adrienne werkt goed!! En daarmee heb je ook niet die rare koffie-bijsmaak ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11

ga ik zoeken, bedankt Petra!!

Groetjes, Dorothea.

12

Dot schreef:

ik ga nog wel eens verder zoeken, maar hebben jullie ook, dat je veel meer deeg moet maken voor een hoog chocobiscuit? (ik bedoel dus meer dan op het recept staat?) Net weer een choco gebakken en ik kan dus morgen nog weer 1 laag bijbakken, want hij is maar 4 -5 cm hoog, terwijl ik met gewone altijd op de 7-8 cm zit...

Gewoon een extra eitje erbij  :Y

13

ikzelf vind de vulling kersenvlaaivulling en een laag slagroom heerlijk!!

En wat betreft je hoogte van je bescuit, inderdaad een ei meer en iets langer kloppen.

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

14

djehr schreef:
Dot schreef:

Gewoon een extra eitje erbij  :Y

maar dan de rest ook extra neem ik aan??

@MissPebble, is dat het recept van Never Fail Chocolade Cake??

Groetjes, Dorothea.

15

een heerlijke cobinatie met chocobiscuit vind ik frambozen... Dus frambozenbotercreme met een laagje verse frambozen en eventueel nog een laagje witte chocolade..mmmm :P

16

Nee volgens mij alleen een ei extra en niet ook mix...
Doe ik ook wel eens, je mixt zo lang om beslag luchtig te krijgen en dat wordt luchtig vanwege de eieren..als ik het goed heb...dus eitje extra levert bij mij ook (extra) hoge taart op...gewoon proberen... ;)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

17

Bedankt voor de tip! ik ga het zeker uitproberen.
Ook heb ik het recept van Adrienne ook gevonden, het gaat om gesmolten chocolade door het naturel biscuit.... lijkt me ook het proberen waard!

Groetjes, Dorothea.

18

Bij gewone biscuit hoeft t bij mij niet maar chocobiscuit is toch anders opmeen of andere manier.....tip van mijn mams...die bakt alleen, decoreert niet...ik moet haar eigenlijkmde voorraden biscuits laten bakken bedenk ik nu..hahahaha arme mams....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

19

Een laag met een frambozenvulling (jam met evt. verse frambozen) en een laag met iets van witte chocolade... super lekker!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

20

Thanks iedereen.

Het klinkt allemaal erg lekker. :)

Ga snel weer wat uitproberen.

21

Ik vind chocolademousse en cocosvulling(staat bij recepten) het lekkerst in een chocoladebiscuit.  :9

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

22

Of met slagroom met stukjes perzik Mjammie! :9

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

23

timana schreef:

En wat betreft je hoogte van je bescuit, inderdaad een ei meer en iets langer kloppen.

Jaaa, dat is ook mijn favoriete smaak i.c.m. chocobiscuit.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

24 Laatst bewerkt door Jet1975 (20-12-2011 13:02)

timana schreef:

En dan afsmeren met botercreme of wittechocoladepasta? Graag jullie tips.

25

Jet1975 schreef:
timana schreef:

En dan afsmeren met botercreme of wittechocoladepasta? Graag jullie tips.

Niemand?