1

Onderwerp: cakepops maken en bewaren

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sageeta. Ik ben nieuw hier. :)

Kunnen jullie mij svp helpen?
Ik wil voor de verjaardag van mijn dochters cakepops maken. Nu heb ik gelezen dat de cakepops gemaakt met botercreme niet lekker zijn.

Ik wil ipv bc frosting gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan ik de cakepops op zondag maken, maandag decoreren en woensdag uitdelen? Blijft het dan nog goed en lekker?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Alvast dank voor de moeite.

Sageeta

2

Re: cakepops maken en bewaren

de meningen zijn erg verdeeld erover!

wat ik voor de kids erg geschikt vindt is het mengen met frambozenjam en alleen een heel klein beetje botercreme gebruiken om het stevig te maken.

ook kan je bakvormen voor pops bestellen waardoor je het naderhand zelf kan vullen

je zou ook roomkaas kunnen gebruiken om te binden en soms lees ik dat er royal icing wordt gebruikt maar ik weet niet of dit erg lekker zal worden.

als laatste zou je ook nog chocolade kunnen gebruiken.

als je de pops 4 dagen van te voren gaat maken zal ik het zelf niet aandurven, maar ze zijn erg goed in te vriezen dus misschien is het een idee als je ze gedraaid heb in de vriezer te leggen tot je ze gaat decoreren of volledig af te maken maandag en daarna in de vriezer bewaren

N-Joy Cakes

3

Je kan heel veel smaakjes gebruiken om je cakepops te maken, ik gebruik graag chocolade smeerpasta of speculoospasta. Ik heb ze ook al gemaakt met gesmolten rolo's... alles wat iets of wat dikker is en plakt, zeg maar  ;)

ik zou ze ook in de vriezer steken tot je ze kan decoreren (in een plastiek diepvrieszakje werkt het beste).

De laatste keer dat ik cake pops maakte, had ik er teveel gemaakt en dus stonden ze in de ijskast te staan... na een dag of 4 werden ze toch wel droog, broos eigenlijk, en niet meer lekker...

veel plezier ermee!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Dames bedankt voor jullie hulp. Heb ze toch maar 1 dag van te voren gemaakt. Ik heb er frosting voor gebruikt, was erg lekker en heel goed gelukt.

Bedankt voor jullie hulp!!