1

Onderwerp: Tiramisu

Hallo,

Ik moet voor iemand een Tiramisu taart maken maar wel zonder alcohol, nu zag ik bij de appie kant en klare bakken staan bij de toetjes.
Heeft iemand die al in een taart gebruikt ? En zo ja hoe gebruik je deze dan ? roer je die door elkaar of is hij goed verdeelbaar over het biscuit.

Alvast bedankt

2

Re: Tiramisu

Mijn ervaring is dat die kant en klare tiramisu uit de winkel vaak wel met drank is. (en soms niet zo'n klein beetje ook)  :s
Ik zou voor zelf maken gaan!

Dat is toch een TAART waard!

3

De kant en klare die ik allemaal gezien waren allemaal met alcohol.

Zelf maken is dan wel het veiligste en wel zo lekker!

4

Ja....zijn volgens mij ook 'met' alcohol.

Groetjes, Angela

5

Ja, die zijn met alcohol. Ik vind deze erg lekker maar zou ze niet snel als vulling gebruiken. Omdat het, volgens mij, te slap is. Ik geloof dat patidess ook tiramisu-smaak heeft maar weet niet of hier iets van alcohol in zit.

6

De `pudding van de tiramisu, zit sowieso geen drank in. De lange vingers worden normaliter gedoopt in een mengsel van koffie met amaretto of koffilikeur. Je zou in plaats hiervan koffie met een smaakje kunnen nemen.

Pas wel op dat je de mascarpone niet klopt maar roert en niet te hard, want dan wordt deze slap en moet `t veel langer opstijven.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

Ben lid van het jamieoliver magazine, als je op de website van jamiemagazine.nl kijkt en zoekt op tiramisu krijg je een super tiramisu recept (al een paar keer gemaakt...) en dan kun je de drank er gewoon uitlaten.
Dan zou je de biscuit in 3lagen kunnen vullen, 1met gekruimelde langevingers en getemperd met espresso en suiker, en de tweede laag met de mascarponemix, en de 3e eventueel met een beetje mascarpone en cacao..?

Xxxx

8

Onwijs bedankt  :thumb: Wat zou toch zonder dit forum moeten he :think: