1 Laatst bewerkt door Pompidom86 (08-08-2011 22:40)

Onderwerp: Mokka crème en .. .???

Ik wil mijn volgende taart graagvullen met een laag mokkacreme, als in botercreme mix met een beetje espresso. Nou kom ik er niet uit wat daar als 2e laag echt lekker bij is..

Hebben jullie ideeën?

Ik ga hem afsmeren met 1:1 bc

Edit: ik had nog iets beter moeten zoeken denk ik, misschien had ik een type fout gemaakt. Ben al wat dingen tegen gekomen. Bijvoorbeeld chocolade ( is dat niet heeeel erg machtig), kersen(jam), baileyscreme..
Maar misschien hebben jullie nog meer ideeën!

Re: Mokka crème en .. .???

advocaat! heerlijk ook om eerst een laagje gesmolten chocolade over het biscuit te smeren met dan een laagje advocaat erop, njam

liefs marieke

3

Ik heb daar straks een botercrememix gemaakt voor mijn cc's.
Mocca botercrememix, en een hazelnootchocoladereep fijn gesneden, en die door de moccacreme groerd :P

Groetjes Yvon

4

Oeh! Ja hier zat ik op te wachten!
Vooral de tip met advocaat lijkt me erg lekker! Even denken of m'n vriendinnen dat ook lekker zullen vinden. Dat laagje chocola klinkt ook goed! Wordt dat dan weer hard? En dan is puur het lekkerst denk ik? Nouja dat is ook persoonlijk natuurlijk..

5

caramel  :P

6

En hoe dan, die caramel?

7

Dulce de leche  :D  :P
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … +de+leche/

8

MMMMM, mokka en hazelnoot   :9

Krijg zo zin om dat eens te gaan proberen, maar zal iets voor morgen zijn

9

Hmmm dulce de leche kende ik niet, ziet er goed uit! Is het moeilijk om goed te laten lukken, of lukt het eigenlijk altijd wel? En zo'n blikje melk.. Kun je dat gewoon in de supermarkt kopen? Ken ik niet namelijk.. Leuk om te proberen!!

En hazelnoot ben ik zelf minder van, maar als je er van houdt is t wel een goede combi denk ik ja!

10

Pompidom86 schreef:

Hmmm dulce de leche kende ik niet, ziet er goed uit! Is het moeilijk om goed te laten lukken, of lukt het eigenlijk altijd wel? En zo'n blikje melk.. Kun je dat gewoon in de supermarkt kopen? Ken ik niet namelijk.. Leuk om te proberen!!

En hazelnoot ben ik zelf minder van, maar als je er van houdt is t wel een goede combi denk ik ja!

Lukt altijd, heel makkelijk en heel lekker!!  :P  Het is alleen een blikje gekookte gecondenseerde melk. Ik kook het altijd langer, zeker 2 uur, vind ik lekkerder. En je kan het invriezen :)

Gr Kelly

11

Dankjewel! Ik denk dat we een winnaar hebben  :D

12

Succes! :thumb:

13

Jammer dat je niet van de hazelnoot bent, want die combi is inderdaad heerlijk. Ik maak 'm wel eens met hazelnootcreme, recept komt van de site.
Is slagroom met versteviger erdoor, een eetlepel hazelnootpasta
(nutella  :9 :9 ) en dan nog gehakte hazelnoten. Om te smullen.

Jou combi zal vast ook heerlijk zijn, ga ik ook eens proberen voor de variatie.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl