1

Onderwerp: molshoopje a la Wendy Schlagwein, hoe ruw ik rand op?

Ik wou eens een poging wagen om te boetseren en dacht simpel te beginnen. Ik was van plan het molletje in molshoopje te boetseren van "Het gebeurt in een flits" taart (blz. 43 van het boek Een jaar vol taart!.
Maar ik weet niet welk gereedschapje ik moet gebruiken voor het opruwen van de rand van het molshoopje voor het aarde-effect? De taper cones tool?
Op blz. 44 staan wel alle tools voor die taart maar ik ben een absolute boetseerleek  :o

2

Re: molshoopje a la Wendy Schlagwein, hoe ruw ik rand op?

Weet zo even niet waarmee Wendy de molshoop heeft gemaakt, maar je zou ook verkruimelde bastognekoeken (of andere donkere koekjes) kunnen gebruiken om de molshoop te maken. De kruimels mengen met wat botercreme zodat ze aan elkaar plakken en er dan een hoopje van vormen. :)

3

:think: heel vaak inknippen met een fijn schaartje; netzoiets als bij kerstbomen  (ik ken het boek niet, dus weet niet hoe het eruit ziet :o )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Zo naar het plaatje kijkend denk ik dat ze met een paar cocktailprikkertjes de fondant een beetje "los" heeft "gepulkt" als je dan begrijpt wat ik bedoel?

Say YES with joy. Say NO without fear.

5

MirandaB schreef:

Weet zo even niet waarmee Wendy de molshoop heeft gemaakt, maar je zou ook verkruimelde bastognekoeken (of andere donkere koekjes) kunnen gebruiken om de molshoop te maken. De kruimels mengen met wat botercreme zodat ze aan elkaar plakken en er dan een hoopje van vormen. :)

:Y
Ik ken het boek ook niet, maar wat Miranda hier schrijft, geeft een heel mooi resultaat!
Zelf heb ik al zoiets geprobeerd met oreo-koekjes. Fijn malen en dan een beetje BC ofzo erdoor... Lijkt net echt zand!
En zo lekker  :9

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Ik heb het eens gedaan met een spuitmondje met kartels, die ik draaiend in de marsepein duwde.

7

Ze doet het met de naald of de punt die aan de toel zit met het mesje. ze doet dit ook bij de dierenkopjes de leeuw b.v. ;)

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

8

Bedankt voor alle tips!!