1

Onderwerp: taartkarton als scheidingswand....

Ik ben me suf aan het zoeken naar een taart  :s . Weet ook niet waar ik op moet zoeken/googlenen..... Een hele poos geleden zag ik een 2-in-1 taart in de taartenparade die uit twee helften bestond. Deze taart had als scheidingswand 2,tegen elkaar aan geplakte, taartkartonnen rechtop in de taart staan en deze ook bekleed, zodat het een geheel was met die helft van dat deel van de taart. Nu wil ik dat ook gaan doen maar vraag me af hoe ze die kartonnen bevestigd heeft. Helemaal, of een stukje in de taart gestoken? Ben bang dat het anders niet stevig genoeg is.

2

Re: taartkarton als scheidingswand....

Geen idee, maar ik zou er van 2 kanten taart tegen aan zetten, Kan het niet omvallen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Deze? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=152555

4

ik zou zelf een cake drum gebruiken en bekleden, en de dit in de taart steken zo diep mogelijk (dus een gleuf eruit snijden)

N-Joy Cakes

Ik zou 2 kleuren fondant met tylose tegen elkaar lijmen met sateprikker er tussen die zo ver uit steken als de taart hoog is (pas op maat maken als de taart bekleed en al is...). Zodat de prikkers helemaal tot aan je onderbord komen. Eventueel nog in rietjes gestoken waar je bolletjes fondant in doet voor de stevigheid.
Dan nog een afwerkrandje er langs op de taart aan beide kanten voor de mooi en de stevigheid.

Life is what you bake it.

6

Ik heb hem ook eens gemaakt, heb toen 2 taartkartons onder de helft doorgeknipt, zodat je hem een stukje in de taart kunt steken, aan de achterkant alvast wat dubbelzijdig plakband geplakt en aan 1 kant satéprikkers mee geplakt.
Daarna het karton met marsepein bekleed en een nachtje laten drogen.
Daarna de 2 helften aan elkaar geplakt en de taart iets ingesneden. Toen het geheel  in de taart geprikt.

(Staan in mijnalbum bij de babytaarten)

Groetjes, Dorothea.

7

Bedankt voor jullie reacties!  :thumb:

@karin: die waren het niet, maar dat bedoel ik idd wel  ;)

Ik denk dat ik het ga doen zoals Dorothea zegt, ook omdat ik met marsepein werk en dit niet goed hard kan worden. Leuke taarten trouwens!