1

Onderwerp: Eerste petit fours, tips?

De vorige keer had ik zulke goede tips gekregen hier, dus ik meld me weer.

Volgende week ben ik jarig en wil ik petit fours gaan maken. hebben jullie tips?
Ik maak het voor het eerst hoor!

Als ik eraan denk, loop ik tegen het volgende probleem aan, stel je hebt een bicuitgebak gemaakt, snijd het door en smeert er vulling op, je snij stroken, maar plet je de cake en de vulling niet dan?

2 Laatst bewerkt door Idelet (08-08-2011 10:54)

Re: Eerste petit fours, tips?

Deze rubriek is voor showen van
Ik zal je ff melden.

Edit: Ik vind dit een heel duidelijke howto: http://www.deleukstetaarten.nl/howto/23/Petit+fourtjes/

Ik vind het wel meevallen met het pletten van cake en vulling maar ik heb tot nu toe 2x petit fourtjes gemaakt en ben er geen fan van omdat ze niet recht blijven staan bij mij. (dus misschien plet ik ze dan toch een beetje :o )

Ik denk dat als je een heeeeeel scherp mes gebruikt, het goed moet gaan.

3

Dankjewel idelet. Ik wilde inderdaad die howto gaan gebruiken. Ik ben reuze benieuwd.

Als het niet lukt moet ik nog even een soort van Plan B gaan bedenken.

Een heel scherp mes heb ik wel, maar ik ben wel erg benieuwd. misschien moet ik eerst maar een testversie maken....

Ik denk dat je idd een heel scherp en dun (fileer?) mes moet hebben maar ook dat als je de stroken wilt gaan snijden het geheel goed koel/koud en dus stevig moet zijn om pletten tegen te gaan.

Life is what you bake it.

5

Show-rubrieken zijn, zoals idelet al zei, om te showen. Graag titels, omschrijvingen en sticky's lezen voor je je bericht plaatst.

[MOVE] --> taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag