1

Onderwerp: Afsmeren met ganache

Goeiemorgen,

In het boek van Paris Cutler wordt er afgesmeerd met ganache. Hiervoor staat er telkens 1.5 kg ganache vermeld voor een ronde taart van 22 cm.

Dit lijkt me echter enorm veel.

Gebruiken jullie ook zo veel? Zo ja, wordt het dan geen zware bedoening met zoveel chocolade?

Thx voor jullie ervaringen!

2

Re: Afsmeren met ganache

Onlangs heb ik voor de eerste keer ganache gebruikt om af te smeren (en ik vind het heel erg fijn werken  :Y )...
ik had toen een taart van 24cm, en heb 750g witte chocolade gesmolten met 250ml room (min. 35% vetgehalte). Maar daar was uiteindelijk ontzettend veel van over en die heb ik dan in de diepvries gestoken.
Daarna een taart gemaakt van 35cmx25cm en die heb ik met de overschot helemaal kunnen afsmeren.

Ik probeer ook om het zo dun mogelijk te maken, echt heel fijn afsmeren (ben je wel even mee bezig), maar idd vooral omdat het dan allemaal zó zoet en machtig wordt...

Ik kan de youtube filmpjes van "inspired by Michelle" aanraden, heel duidelijk en het werkt perfect als je doet zoals zij het aangeeft!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Afsmeren met ganache werkt heel prettig!
Ik heb voor een 20 cm taart 375 gr witte en melk chocola en 125 ml slagroom gebruikt en ook ik had over!
Wel idd zo dun mogelijk smeren en zo glad mogelijk.
Als je gaat bekleden moet je de taart heel dun met een kwast insmeren met water, anders blijft je fondant of marsepein niet goed plakken!
Daar kwam ik dus achter, had ook niet alle filmpjes van ïnspired by Michelle"
bekeken! :D

Groetjes Louise

4

Bedankt voor jullie tips! De filmpjes van "inspired by Michelle" zijn alvast toegevoegd aan mijn favorieten  ;)