1

Onderwerp: funcake choco biscuitmix stort steeds in

hallo, ik ben nog een beginner maar dacht ga voor de chocolade biscuit mix (de eerste zelf gebakken (witte) biscuit was goed gegaan)

nu heb ik intussen al verschillende manieren geprobeerd en me netjes aan de verpakking gehouden maar de biscuit blijft plakken en stort in..

op de verpakking (fun cakes) staat dat je de oven niet mag openen maar dan kan je natuurlijk ook niet controleren of hij gaar is.

heeft iemand een tip voor me?
of moet ik misschien eerst is beter oefenen op het bakken van 'normale'biscuit?

2

Re: funcake choco biscuitmix stort steeds in

Als-ie instort, is-ie nog niet gaar. Hoe lang bak je hem?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik heb 'm in eerste instantie 35 min gebakken ('n vorm van 15)
dat staat ook op de verpakking, omdat ik inderdaad dacht dat hij nog niet gaar was heb ik 'm nog 15 min langer in de oven gezet.. maar het zelfde resultaat.
Ik heb net de standaard biscuit mix gebruikt en deze lukt wel gewoon.. lijkt toch echt dat het aan de chocolade varriant ligt, moet ook veel meer water toevoegen volgens de verpakking 16ml voor de normale en 40ml bij de chocolade.

misschien moet ik het maar gewoon op chocolade vulling houden  ;)

4

Ik heb al een aantal keren een chocoladebiscuit gebakken met de funcakes mix en er is bij mij niets mis gegeaan. Ik hou me ook aan de hoeveelheden op de verpakking.
Ik bak de eerste 10 minuten op 140 graden, dan 10 minuten op 160 graden en dan de rest van de tijd op 180 graden. Na 35 minuten controleer ik of het biscuit al gaar is door er met een satéprikker in te prikken. Als deze droog uitkomt dan is hij goed. Soms komt het voor dat de prikker nog wat nat is en dan verleng ik de baktijd gewoon met een paar minuten.
Elke oven is anders en het wil niet zeggen dat jouw biscuit na 35 minuten gaar is. Het is gewoon een kwestie van uitproberen is mijn ervaring.

Veel succes ermee!