1

Onderwerp: gumpaste figuren/bloemen

Wie kan mij uitleggen wat dit is.

Is dit eetbaar of maak je het alleen voor decoratie.

en hoe maak je het dan,

2

Re: gumpaste figuren/bloemen

Hoewel ik er zelf niet helemaal in thuis ben, weet ik wel dat gumpaste bloemen vaak ook met ijzerdraad oid erin worden gemaakt en ze harde helemaal uit, ze zijn dus eigenlijk niet voor consumptie. Maar ze zijn wel helemaal 'foodsafe' en daarom erg geschikt voor op een taart.

Voor de 'echte' antwoorden moet je bij Theeleut en Franky zijn ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

nou ik maak gumpaste flowers zonder ijzerdraad hoor

op tijd beginnen en tylose erdoor

ijzerdraad hoort in mijn gedachte niet op een taart

maar dat is mijn mening

cateren is ook gebakjes maken :)

4 Laatst bewerkt door Franky (30-11-2007 21:11)

Gumpaste bloemen en figuren zijn over het algemeen ter decoratie. Het is zoals Marianne zegt, de gumpaste wordt echt hard. Er hoeft niet altijd ijzerdraad in. Maar omdat het meestal alleen voor decoratie gebruikt wordt en als je een boeket bloemen wilt maken is het gemakkelijker als er ijzerdraad in zit. Je kunt het boeket dan op verschillende manieren op de taart tonen. Ook is het minder tijd rovend  omdat je de bloemen dan minder lang hoeft te laten drogen. Zonder ijzerdraad is het dus eetbaar. (je moet het lekker vinden ;) ) Met ijzerdraad is het foodsafe maar niet eetbaar.

Groetjes Francisca

5

Ikkie schreef:

nou ik maak gumpaste flowers zonder ijzerdraad hoor

op tijd beginnen en tylose erdoor

ijzerdraad hoort in mijn gedachte niet op een taart

maar dat is mijn mening

Hmm......gumpaste zit al tylose/gum tragacanth doorheen......gumpaste is niet hetzelfde als modeling paste (rolfondant met tylose)

Boeketten op taarten hebben een decoratieve functie. en heeft niets te maken met de eetbaarheid van een taart, ze zijn ter decoratie..........net als bvb je oneetbare cakeboard, pilaren, etc........
Vpprbeeld:
http://i182.photobucket.com/albums/x11/derizann/bramble.jpg

De ontvangster heeft het boeket in een speciale showcase op haar kamer staan als herinnering aan de dag en de taart.

I believe in Sandy Claws

6

Ik heb ze ook wel eens gegeten, maar vond ze niet lekker.....
De kinderen wel trouwens :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Jozien schreef:

Ik heb ze ook wel eens gegeten, maar vond ze niet lekker.....
De kinderen wel trouwens :D

:) Door de toevoegingen (vooral de grote hoeveelheid gelatine) wordt de smaak nogal afgezwakt en krijgt het een rare consistentie als je het in je mond krijgt....kinderen hebben nog niet zo'n ontwikkelde smaak en proeven hoofdzakelijk het zoet :)

Kleine bloempjes etc die gemaakt worden met flowerpaste of mexicanpaste en direct op de taart worden aangebracht zijn vrij neutraal van smaak en kunnen gewoon opgegeten worden, maar de booeketten, bloemen met wiring zijn ter decoratie en ook zonde om op te eten :)

Er zijn speciale showcases te koop voor dit soort boeketten, vooral die op speciale cakes ter viering van speciale dagen zoals de bloemen van een bruidstaart worden zo bewaard. te verkrijgen bij:
https://www.celcrafts.co.uk/acatalog/On … rs_12.html

I believe in Sandy Claws

8

Ik heb de boeketten van mijn zus  haar touwtaart in mooie glazen potten met deksel van de marskramer gedaan prachtig effect! En ze staan nog steeds heel mooi nu meer dan 4 jaar geleden.

groetjes Francisca

Hoi Flower ladies,

Hebben jullie wel eens suikerbloemen met een marshmellow smaak geproeft? lekker!! hahahaha
Ik heb afgelopen week een expositie van suikerbloemen gehad, groot succes ladies over 200 gasten die ons atalier bezocht hadden.
Geen een van hun hebben wat ik gemaakt had ooit eerder gezien. Van dinsdag tot zondag op de 50 plus Beurs op de Jaarbeurs in Utrecht met onze bloemen gestaan. Groot Succes!
Dat wij dit nog heel lang mogen blijven doen!! Neem eens een kijkje op onze site.

Liefs,
Tania
www.thesweetestsin.nl

Suikerbloemen leren maken?
“Sweet decorative sugar flowers, is a gift for every occasion at the www.thesweetestsin.nl.”

10

je hebt vast gezien hoe oud dit topic is toch?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Dat is een goeie ! nu je het zegt!!!!!!!!
Ik ga vlug naar bed!
:)

Suikerbloemen leren maken?
“Sweet decorative sugar flowers, is a gift for every occasion at the www.thesweetestsin.nl.”

12

:)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs