Onderwerp: kleine taarten parade
Hoewel de kinderen hier in het noorden ondertussen toch al zo'n twee weken vakantie hebben, was ik er nog niet aan toe gekomen om de bedanktaartjes voor de meester en de juffen te posten. Ondertussen waren er ook nog een aantal jarigen in de familie, dus daar ook nog maar wat taartjes voor gemaakt. De taartjes zijn allemaal ± 16 cm doorsnee en gevuld met een laagje banketbakkersroom en jam, afgesmeerd met botercreme.
Dit taartje was voor een jarige juf die haar verjaardag, een dag voordat de vakantie begon, vierde.
Dit taartje is voor de meester die gek is van schaken en dol is op vogels. Mijn zoon van 10 heeft geholpen met het schaakbord, hij wilde alle vierkantjes wel op de taart leggen.
Dit taartje is voor de juf die gek is op de kleur blauw. Zij heeft dit taartje in 20 kleine stukjes gesneden en alle kleuters mochten een stukje proeven.
Deze taart heb ik gemaakt voor mijn schoonvader die net de strand6daagse heeft gelopen en een dag later zijn verjaardag vierde. Alleen wilde het fondant niet drogen, dus was het tentje niet hard genoeg. Heb hem met twee sateprikkers (vastgeplakt met icing) in de taart geprikt. Het bleef gelukkig staan.
De laatste taart is voor de jarige vriendin van mijn collega. Ik wist dat mijn collega nog geen cadeau had en dat vond ik wat sneu voor de jarige. Ze zijn gek op honden, maar een levensechte afbeelding was met puzzelen niet te doen.
Ik heb ook voor mijn eigen verjaardag een taart gemaakt. Dit is een stapeltaart en zal ik zo in de juiste categorie plaatsen.
Alvast bedankt voor het kijken