Onderwerp: Verrassingstaart.....
Bij ons in de buurt woont een erg leuk joch dat de hots voor onze jongste dochter heeft.
Regelmatig komt hij even langs om te kijken of ze thuis is en zin heeft om buiten te spelen.
Toen ik gister op de fiets thuis kwam, kwam hij ook net even op zijn skelter langs rijden en vertelde me trots dat de baby al bijna kwam.
Zijn moeder is namelijk hoogzwanger.
Dus ik heb even met hem staan kletsen over hoe spannend dat wel niet was, en of hij al wist of het een jongetje of een meisje werd.
Nou dat wist hij wel hoor.
"Wat wordt het dan?" vroeg ik.
"Dat zeg ik niet, want dat is nog geheim" zei hij.
"Oke dan zal ik dat niet meer vragen, maar kom je me het wel vertellen als de baby is geboren?"
Nou dat zou hij doen.
10 Minuten later gaat de deurbel.
Staat hij voor de deur, dus ik denk nog: " Zooooo dat is vlot zeg."
Maar nee, hij wou weten of mijn dochter kwam buiten spelen.
Nou die was er helaas niet, maar ik had inmiddels al bedacht dat ik wel een verrassingstaartje voor hem wou maken.
Dus met hem afgesproken dat als de baby er is, hij me dat zo snel mogelijk kwam vertellen, en dat ie dan van mij een taartje voor z'n moeder meekreeg. Afgesproken om het voor z'n moeder het nog wel geheim te houden, maar z'n oma mocht ie het wel vertellen.
Vervolgens vertelt hij heel enthousiast dat ze eergister in die en die winkel in die en die kleur allemaal versiering gekocht hebben voor als de baby er was. En toen dacht de baby vast .....ha leuk een feestje, ik kom er maar snel uit.
De lieverd had helemaal niet in de gaten dat ie per ongeluk iets verklapt had.
Dus ik heb gewoon gedaan of mijn neus bloedde.
Heb nu dus maar vast een taartje gemaakt, en wacht in spanning wanneer hij op de stoep staat.
Ik wou zelf eigenlijk weer eens een kussentaartje maken, dus dit was een prima smoes.
Hier vast een foto van het taartje:
N.B. Ik heb voor de zekerheid de taart maar ingevroren.
Het kan tenslotte ook lang duren zo'n bevalling, en het zou zelfs loos alarm kunnen zijn.
En nou maar hopen dat de baby niet ook zijn ouders gefopt heeft, en dat ik de verkeerde kleuren heb gebruikt 

Heb hem dus nog niet gezien vandaag, dus ben benieuwd of er al gezinsuitbreiding is daar.

).