1

Onderwerp: Fondant probleempje

Morgen dames.

Ik dacht gisterenavond "kom laat ik MMF maken"(voor het 1st)
Ik heb nog nooit zo gelachen...

Had keurig 1 kopje marshmallows in een schaal gedaan met 1 eetlepel water.
In de magnetron voor 30 seconden.. Tot zo ver ging het goed.
Toen uit de magnetron en beetje voor beetje poedersuiker erbij gedaan tot het wat dikker werd, maar ik werd de ongeduldig.

En ja hoor ik ging alvast verder kneden met me handen maar inplaats van dat het steeds wat  harder werd leek ik wel de verschrikkelijke ijsman. Alles zat aan mijn handschoenen geplakt en kon er dus geen bal meer van draaien..

Nou toen hebben we alles maar weggedaan en opnieuw begonnen nu ligt die in de ijskast..

Mijn vraagje hoelang kan je de MMF in de ijskast verpakt late liggen?

2 Laatst bewerkt door Babs (30-11-2007 10:01)

Re: Fondant probleempje

Wat een verhaal zeg! Ik zie je al helemaal staan met die zooi over je heen.
Ik zelf doe het altijd anders. Ik laat de gesmolten marshmallows altijd in de schaal zitten en schep er met een grote plastc lepen elke keer wat suiker door.
Net zolang tot je die lepen er niet meer door krijgt.
Nog steeds een kleiderboel, maar het werkt een stuk beter dan met je handen.
Als je op dat punt bent, dan gooi ik een lepel suiker op het geheel en duw ik met mijn vuist de suiker in de fondant. (eerst even je handen ook insmeren met trex/crisco). Net zolang totdat er niks meer aan mijn knokkels blijft plakken. Je merkt dan dat er een bal ontstaat en die kun je dan eindelijk met twee hadnen gaan kneden.
Op dat punt doe ik elke keer maar een klein beetje suiker er bij omdat je al snel ook op het punt komt dat het teveel kan zijn.
Tuurlijk heb je vieze handen, maar op deze manier is er altijd 1 schoon waarmee je de suiker kan toevoegen. Ik hoop dat je het een beetje snapt, want uitleggen is toch moeilijker dan doen en laten zien.

Ik bewaar overigens mijn MMF luchtdicht verpakt in een zakje in een afgesloten doosje. In de kast gewoon.

3

Nou het komt aardig binnenvallen hoor.
Ik ga het volgende keer ook eens zo proberen.

bedankt voor de uitleg..

hahaha, ik was net de verschrikkelijke ijsvrouw! hahah heb het echt net staan maken!.. Bij de jumbo grote marshmellows meegenomen...eerst keurig 10 ( Daarna alles dubbel gedaan!) in een bakje, eetlepel water erbij... in de magnetron en dat ging helemaal goed, net gepofte dingen...dan met houten lepel doorroeren ( bah..hahah) en toen iedere keer poedersuiker ebij, net zo lang dat ik niks meer met mijn pollepel kon doen.. Hoopje met poedersuiker op werkblad, handen vol gestuift met poedersuiker ( jaha, leek wel een handeltje te hebben in 't bekende snuifspul!)...en toen kneden, eigenlijk net als je een appeltaart zou maken..deeg kleeft eerst overal aan, maar hoe meer je kneed, hoe schoner je handen worden...en dat was met dit ook!

Heb ziplock zakjes gekocht en daar zit het nu luchtdicht in! Ben helemaal happy!... Dus sowieso, altijd marshmellows en poedersuiker in huis!

5

danica schreef:

Nou toen hebben we alles maar weggedaan en opnieuw begonnen nu ligt die in de ijskast..

Mijn vraagje hoelang kan je de MMF in de ijskast verpakt late liggen?

Niet in de ijskast bewaren, maar in folie inpakken en dan in een luchtdichte trommel.