1

Onderwerp: Perfecte royal icing

Ik heb alles in huis voor Icing te maken; de poedersuiker en eiwitpoeder en uiteraard water. Maar toch lukt het me nooit om perfecte koekjes te versieren! En ik wil dit zo graag  :(
Mijn koekjes zelf lukken goed.

Ik doe alle ingrediënten samen en meng ze dan zelf met een klopper (met de hand) Mixen jullie dat dan met een handmixer ipv met de hand ???

Geen idee wat het anders zou kunnen zijn ...

2

Re: Perfecte royal icing

Wat is er mis dan?

3

klop je het wel lang genoeg?

4

Misschien zit het in de hoeveelheid water? Ik meng ook met de hand, met een garde. Ik doe eerst alvast een scheutje water in de kom en voeg dan telkens ongeveer een halve bus poedersuiker en een kwart eetlepel eiwitpoeder tegelijk toe. Dan mengen en na elke keer kijk ik hoe het zit met de dikte en voeg ik eventueel extra water toe als het te dik is geworden. Door de hoeveelheid water aan te passen kun je zorgen dat je heel stevige icing krijgt (voor bloemetjes etc) of dunnere (bijvoorbeeld om koekjes te versieren). Succes!

5

Nog een aanvulling: de schaal waarin je de icing maakt moet vetvrij zijn (met citroensap of azijn).

Groetjes,
Jannet

6

Ik maak mijn icing voor de koekjes ook met eiwitpoeder. was laatst op een koekjes workshop van de Koekenbakkers van Marielle, en zij maakt icing met Wilton Merengue poeder en een beetje wijnsteenzuur of "creme tartaar" en ik moet zeggen: echt veel betere icing dan die van mij hoor!
Nog een tip: je icing niet kloppen maar roeren ivm evt luchtbellen, anders glijdt evt. je icing na het drogen zo van je koekje af...
En vooral zo kort mogelijk roeren.... succes!

Sweet addiction...

7

455 gr. bakkerspoedersuiker, 3 eetl. meringue powder, 6 eetl. lauwwarm water. Dit alles 10 minuten kloppen op de laagste stand met de k-klopper. Je kunt het altijd nog iets dunner maken om de koekjes op te vullen nadat je de lijntjes heb gespoten.
Er mogen geen luchtbellen in zitten. Want als je het gaat opvullen met de dunneren icing komen de luchtbellen naar boven en het droogt best snel dus krijg je kleine gaatjes te zien.

ls je het maakt met eiwitpoeder, moet je wel eerst eiwit maken met het water erbij, lees dat namelijk niet in je bericht.

Verder idd kom en gardes vetvrij.

Met handmixer kan het prima, op de laagste stand, ivm luchtbellen. Als je de icing gaat verdunnen dan roeren met een lepel, niet kloppen maar steeds een S roeren.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Wat is het verschil van Royal icing en bakkerspoedersuiker?
Wat is het better te gebruiken om koekjes decoreren?en bloem maken? :rolleyes:  :o

Wat is het verschil van Royal icing en bakkerspoedersuiker?
Wat is het better te gebruiken om koekjes decoreren?en bloem maken? :rolleyes:  :o

11

Royal icing kan je kant en klaar kopen van funcake alleen beetje water bij doen.

Bakkerspoedersuiker heb je nodig wil je royal icing maken met merenge poeder en beetje water.

bakkerspoedersuiker is dus niet hetzelfde als royal icing!!

12

ik gebruik ook een zak van funcakes. werkt prima. als hij te dik of te dun is kun je er meer of minder water bij doen.

13

dat jullie het met een handmixer kunnen doen mijn eerste poging ging dat dus echt niet goed he hoe steviger het werd hoe moeilijker me handmixer het had totdat die dacht de mazzel en het opgaf... 

ik heb het dus ook de ri is niet goed het is stevig maar na bloementjes zakt het helemaal uit hopeloos dus na me verhuizing maar we eens verder zoeken enz..

hoop dat het je lukt groetjes uit zonnig alanya

14

Ik maak mijn royal icing ook met de mixer maar met een gewone mixer gaat dat niet want de kracht is niet sterk genoeg!! je mix gaat dan idd kapot!!. met een mixer met meer vermogen gaat de royal icing in het begin best zwaar maar op den duur wordt het wat lossen en gaat het steeds beter. blijft het heel dik dan drupje water bij doen.