1 Laatst bewerkt door sweet liek (04-08-2011 21:54)

Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn eerste echte showtaart

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw. Heb me wel netjes voorgesteld in de daarvoor bestemde ruimte (voor mensen die meer willen weten  ;) )

Ik heb al 1 proeftaartje gemaakt. Maar deze was heel simpel en niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Toen ben ik meer spullen aan gaan schaffen en heeeeeel veel gaan lezen. Vooral hier  :Y

Nu heb ik gister mijn eerste taart gemaakt want mijn zus was vandaag jarig. Ik wilde me nog niet wagen aan stapels, of moeilijke boetseersels. Tekst vond ik ook wat te gewaagd, aangezien ik de uitdrukkers die ik heb niet heel mooi vind en zelf letters spuiten of uitsnijden niet aan mij besteed is. Laat ik er verder maar niet teveel over zeggen, jullie zijn ervaringsdeskundigen!!

Ow ja... Feedback is zeer welkom! Ik wil graag leren. De foto's zijn nog niet perfect omdat ik nog geen goeie achtergrond heb. Verder heb ik m op het draaiplateau laten staan omdat ik de parelrand er al op had gedaan en me toen besefte dat ik hem op die manier niet meer kan overzetten op een schaal... hmmm. Mijn zus heeft hem dus ook op het draaiplateau gekregen, hihi. Ach ja... al het begin is moeilijk.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSTJYZXI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKD77QMI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YEIYPCXN-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4YVBD6QX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZAJ6N7XS-D.jpg

Nou hopelijk is het gelukt!! Bedankt voor het kijken!

2 Laatst bewerkt door sweet liek (04-08-2011 21:55)

Re: [FEEDBACK] Mijn eerste echte showtaart

ow, de roosjes heb ik zelf gemaakt... best een werkje!

3

:thumb:

Ik vind hem heel leuk. Misschien een klein tipje, ik zou de bloemen wat dunner uitrollen. Het lijken me nu vrij dikke plakken (maar dat kan ook aan de foto liggen) Je roosjes zien er goed uit (dat is mij nog niet gelukt).

5

knappe en strakke 1e (oké, 2e ;) ) taart zeg :thumb:

idd volgende keer proberen dunner uit te rollen (maar dat komt vanzelf hoor) en bij de roosjes de binnenste blaadjes over de kegel laten vallen (kegel evt iets kleiner). Wanneer je de kegel niet ziet, ziet het er nog echter uit. Maar ze zijn nu ook al hartstikke goed gelukt hoor :Y

En oh ja, dat taartbord vergeet je zo nooooooit meer  :grr:  :rolleyes:  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Bedankt!! De bloemen zijn idd wat dik... Vooral de witte,dus dat ligt niet aan de foto :-) Eigenlijk had ik er nog niet aan gedacht dat het mooier is als die wat dunner zijn. Maar je hebt gelijk. Bedankt, daar heb ik zeker iets aan!

7 Laatst bewerkt door Carien (04-08-2011 22:16)

sweet liek schreef:

.... dat het mooier is ....

en smakelijker :Y anders wordt het zo'n homp fondant/marsepein in verhouding tot je biscuit

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ook bedankt voor de tip over de roosjes! Die ga ik binnenkort nog een keer maken en dan zal ik de kegel iets kleiner maken en de eerste blaadjes er overheen laten vallen. Moet vast lukken.

9

Carien schreef:
sweet liek schreef:

.... dat het mooier is ....

en smakelijker :Y anders wordt het zo'n homp fondant/marsepein in verhouding tot je biscuit

Zeker!! Ik heb namelijk zelf ook geproefd en ik hou heel erg van fondant.. maar dit was wel wat veel van het goeie. Haha!

10

Ziet er echt prachtig uit! :thumb:  :thumb:
Mooie kleuren combinatie, strak en netjes gewerkt voor een tweede taart  :Y  :thumb:  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

11

Mooi hoor!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

12

deffie schreef:

Ziet er echt prachtig uit! :thumb:  :thumb:
Mooie kleuren combinatie, strak en netjes gewerkt voor een tweede taart  :Y  :thumb:  :Y

Bedankt zeg!! Dat is een mooi compliment  :Y

Ja ziet er goed uit!! :thumb:  En tips heb je al gehad  :Y

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

14

Erg mooi. Ik vind het hartje creatief bedacht met de parelrand erom heen. Verder sluit ik me aan bij de tip om alles zo dun mogelijk aan te brengen.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

15

Nou, petje af hoor voor je eerste taart!! Denk dat je zus er superblij mee was! De tips die ik zou geven heb je al gehad.......dunner uitrollen...

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

16

:grr: hoe doen jullie dat toch allemaal. Eerste en tweede taarten en dan zo mooi en strak...
Ontzettend mooi gedaan! Tips staan er al die ik ook zou geven.

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

17

Bedankt zeg!  :o Voor alle lieve berichtjes! En de tips zijn duidelijk. Dunner uitrollen, en een klein beetje dooroefenen met de roosjes. Check!! Daar kan ik zeker wat mee.

Ik zie hier vaak taarten voorbij komen dat ik denk: wooowww.. dat zal ik wel nooit kunnen. Maar misschien met heeeeeel veel oefening, en dus vooral geduld, maak ik ooit net zoveel moois als jullie allemaal!

18

Complimenten voor de eerste taart. Ziet er goed uit en ik sluit mij aan bij het dunner uitrollen. Staat mooier en smaakt uiteindelijk beter.

Je kunt je bloementjes nog verder verfijnen door de blaadjes te bewerken. Soms eventjes indrukken met een boltool (bolletje op een stokje :o ) geeft al een ander effect. Gewoon uitproberen.

Je roosjes zijn super!

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

19

LucyBW schreef:

Complimenten voor de eerste taart. Ziet er goed uit en ik sluit mij aan bij het dunner uitrollen. Staat mooier en smaakt uiteindelijk beter.

Je kunt je bloementjes nog verder verfijnen door de blaadjes te bewerken. Soms eventjes indrukken met een boltool (bolletje op een stokje :o ) geeft al een ander effect. Gewoon uitproberen.

Je roosjes zijn super!

Ja! Ik heb al een setje van die tools gekocht... maar ik kan er nog niet echt heel veel mee. Daarom durfde ik het niet aan mijn bloemen al te gaan bewerken. Maar wel bedankt voor de tip, ik zal er eens wat howto's over kijken!

20

Erg leuke taart met mooie kleuren.

Tip: Maak de volgende taart op een taartkarton dat groter is dan je uiteindelijke taart. Deze knip je op maat als je taart bekleed is en de eventuele parelrand er op zit. Je kan dat je taart altijd met behulp van b.v. een taartschep oplichten en verplaatsen.

Letters hoef je niet uit te steken of uit te snijden maar kan je ook leggen van een lang en dun gerolde sliert marsepein of rolfondant. Je kan dat per letter doen, maar je kan ook een woord 'schrijven' op die manier.

Groetjes v. Annette.

21

super!

22

de taart is mooi hoor! De tips zijn zo ongeveer allemaal al gegeven denk ik.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)