1 Laatst bewerkt door Carien (03-08-2011 17:44)

Onderwerp: bakels extra wit kleuren?

Koop ik een keer Bakels fondant, omdat dat hier in de buurt makkelijker te krijgen is (normaal gebruik ik RegalIce), ga ik kleuren, blijft het licht-pastel.

Nog eens kijken, staat er op het etiket 'extra wit' :s (gelukkig maar 1kg gekocht)
:think: Is dat niet te kleuren? Tenminste niet in heldere kleuren?

Misschien een open deur, maar waarvoor is dat extra wit? :think:  Alle fondant is toch al gewoon wit? :think:  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: bakels extra wit kleuren?

Ik wist niet eens dat er extra wit bakels fondant is, heb ook geen flauw idee waarom het er uberhaupt bestaan. Bij mijn weten is alle fondant inderdaad wit, die van Bakels in ieder geval wel.

Voor wat betreft het kleuren, geen flauw idee, sorry!

3

Had ik ook!!

Ook normaal altijd RegalIce en ook een keertje Bakels geprobeerd. Ik moest ook veel meer kleurstof toevoegen  :Y

Ik heb trouwens niet gezien of het 'extra wit' was, gewoon een kilopak..

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

heb het nu gemengd half om half met RegalIce (had ik gelukkig nog) en nu kleurt het meteen al meer op; blijft raar hoor.

Dank voor jullie snelle reacties; wie weet komt er nog een reactie van iemand die het wel snapt ;)

5

iemand anders nog ? O-)

6

In de extra witte fondant van Bakels zit dus ook extra witte kleurstof. Daardoor is het inderdaad een crime om te kleuren. Ik heb het ook al eens meegemaakt in het begin..

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

7 Laatst bewerkt door Carien (03-08-2011 21:31)

:think: maar waarom dan toch?

8

en die wordt meestal ook alleen in kleine verpakking verkocht, er is ook wel gewone bakels los te koop, dus zonder de extra witte kleurstof; meestal staat er dan pettinice op.

Groetjes, Dorothea.

9

Ik ken er niks van maar waar ik meteen aan denk :
Is het niet "extra wit" om een witte taart te kunnen maken ? Anders zie je door het wit toch altijd wel wat biscuit ?
Nuja, geen idee of het klopt hé wat ik zeg  :lol:

10

weet niet waarom hij er is want de gewone witte is ook hagelwit maar idd t kleurt waardeloos

11

Ik vind gewone bakels echt niet hagelwit... houdt t maar eens naast regalice.. dat is echt wel witter.. mischien daarom een extra witte vaiant??

12

Ik kom nu achter dat ik die ook heb gehad voor mijn tweede taart en toen dacht ik dat het normaal was dat je heel veel kleurstof moest doen om de juiste kleur te krijgen... daarna met die uit de 5kg-emmer was het wel anders... nu snap ik dus ook waarom

13

Joyce84 schreef:

Ik vind gewone bakels echt niet hagelwit... houdt t maar eens naast regalice.. dat is echt wel witter.. mischien daarom een extra witte vaiant??

hmm ja das een goed punt. ik heb verder nooit andere fondant gebruikt want vond deze wel prima ;) (die niet extra witte dus)

14

De bakels is i.d.d. niet hagelwit want ik had bij mijn bruidstaart wit lint gekocht en dat leek nergens naar en toen gebroken wit genomen en dat was beter

groetjes Hanneke

dat voorspelt niet veel goeds dan... Ik las veel berichtjes over bakels dat dat heel goed was dus dacht laat ik voor de eerste keer fondant maar bakels bestellen met zo'n pakket wilton kleurmiddeltjes.
Ben bang dat het dus een pasteltaart gaat worden dan, ik wilde niet gelijk zo'n emmer kopen dus begonnen met een 1 kilo pakketje maar dan heb je gelijk die extra witte.
Het is ook zo'n lastige keuze, pettinice, regalice of funcakes ik ga ze alle drie maar eens uitproberen en kijken wat het lekkerste werkt.