1

Onderwerp: te moeilijk?

Deze afbeelding wilde mijn dochtertje (die verzot is op mandala's kleuren) op de welkom thuis taart voor ons achternichtje.
http://www.funnycoloring.com/img/mandala-summer-b1232.jpg

Het wordt dan een puzzel van oranje, geel en rood op een lichtblauwe achtergrond.

Is de afbeelding te moeilijk (hij lijkt makkelijk, maar ik heb er totaal geen ervaring mee)?
En zouden jullie lichtblauw nemen als achtergrond (wat mijn dochtertje zei: de zon hangt toch in de lucht en die is toch blauw?) of een andere kleur?

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

2 Laatst bewerkt door Sandra-lala (02-08-2011 15:41)

Re: te moeilijk?

Leuk idee van je dochtertje, mooie kleurkeuze!
De zon gaat stralen als haar nichtje terugkomt.....hoe mooi kan het zijn.

Het is goed te doen als je geen ervaring hebt.

Een tip: maak het jezelf niet lastiger dan nodig......je hoeft geen uren te duwen of pielen omdat de zonnenstralen niet precies het zelfde 'bochtje' of puntje hebben als het origineel want dat origineel ligt straks toch niet naast de taart.....
Eventueel een klein stukje fondant/marsepein onder de wangetjes zodat die wat bol komen te staan.

Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3 Laatst bewerkt door Cinneke (02-08-2011 15:49)

Nou ik wilde 1 origineel houden en de andere knippen en op de fondant leggen en uitsnijden :think:  Dan kun je de goede vorm "pielen". Zonder daarna nog uren te duwen, snijden etc...
Of doe ik dan te ingewikkeld?

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

4

denk dat het zo moet kunnen :Y 
Evt papier met crisco insmeren, blijft het niet aan de fondant plakken;  :think: weet eigenlijk niet of dat gebeurt bij fondant, bij marsepein komt dat nog wel eens voor

Leuke keuze van je dochter :Y mooie mandala ook :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Cinneke schreef:

Nou ik wilde 1 origineel houden en de andere knippen en op de fondant leggen en uitsnijden :think:  Dan kun je de goede vorm "pielen". Zonder daarna nog uren te duwen, snijden etc...

Klopt, zo werkt het ook.
1 origineel in een plastic insteekhoesje en daar leg je de fondant stukjes op die je gesneden hebt. Steeds de stukjes aan elkaar plakken met een vochtig penseeltje.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat je soms nadat je hebt gesneden de puzzle stukjes optilt en (zeker) met deze temp. willen die dan nog wel eens uitrekken/veranderen.

6

Cinneke schreef:
Nou ik wilde 1 origineel houden en de andere knippen en op de fondant leggen en uitsnijden   Dan kun je de goede vorm "pielen". Zonder daarna nog uren te duwen, snijden etc...

Klopt, zo werkt het ook.
1 origineel in een plastic insteekhoesje en daar leg je de fondant stukjes op die je gesneden hebt. Steeds de stukjes aan elkaar plakken met een vochtig penseeltje.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat je soms nadat je hebt gesneden de puzzle stukjes optilt en (zeker) met deze temp. willen die dan nog wel eens uitrekken/veranderen.

Ow owkee.... haha daar had ik nog niet aan gedacht, want ik wilde het erop "schuiven" vanaf het mapje zeg maar...  Maar bedankt voor de tip!

7

Zou ik het gezichtje trouwens met glazuur kunnen doen? Hoe maken jullie dat? (Dus de ogen, mond en wangetjes wat in zwarte lijntjes is?) Misschien met dropveter ofzo?

8

Cinneke schreef:

Zou ik het gezichtje trouwens met glazuur kunnen doen? Hoe maken jullie dat? (Dus de ogen, mond en wangetjes wat in zwarte lijntjes is?) Misschien met dropveter ofzo?

Als je een sugargun hebt, gaat het daar heel handig mee, maar die heb je wellicht niet anders zou je de vraag niet stellen. Je kunt de sliertjes van fondant uitrollen en erop leggen maar het kan idd ook met Royal Icing.
Dropveter zou ook kunnen als de verhouding een beetje klopt (de dropveter niet te dik is) en je zwarte lijnen niet te 'hard' vindt.

Je kunt je zelfs met een mesje of andere tool in het gezichtje tekenen.
Even op een proef stukje uitproberen wat je zelf het mooist vindt.

9

Dank jullie....
En dropveter, omdat mijn achternichtje (en haar broertje en ouders) van drop houden... lijkt me super! Idd even met een tooltje een "gootje" maken, en dan dropveter erin leggen.

Fijn dat iedereen hier zo positief is overigens, er zijn sites waar mensen je ongeveer de grond inboren over een "domme" vraag of over een klein foutje ofzo. Gelukkig hier niet...

10

Ik dacht gelijk aan schilderen.

Dus de mal overtrekken op de taart en dan schilderen met kleurstof.

groetjes karin

11

Dat dacht ik ook maar ik weet niet of Cinneke wel al die kleuren in huis heeft...

Life is what you bake it.

12

Nee jammer, dames. Ik ben een echte beginneling met erg weinig voorraad.... Dus vandaar mijn vraag! :D