1

Onderwerp: voorwerken bij taart met vulling?

hoi allemaal,

Ik wil een stapel taart maken met de onderstaande vullingen en zit te bedenken hoe ik het allemaal klaar kan spelen, ik moet namelijk vrijdag werken, en 's avonds ook een nagelklant thuis. Met veel nailart (ben nagelstyliste) Maar Zaterdag wil ik mijn taart klaar hebben voor mijn man's verjaardag.
nu mijn vraag,
is er iets wat ik nu al kan doen om eerder en makkelijker deze taart klaar te hebben?

Ik denk dat ik de taarten al bak en invries, en ook het fondant in de kleuren klaar leg. maar kan ik de volgende vullingen ook al eerder klaarmaken? zodat ik hem alleen maar in elkaar hoef te zetten vrijdag nacht (laat) of zaterdag?
of dat ik de vulling vrijdag in de taart doe? of kan dat niet?

oh ja het gaat om de volgende vullingen:
* choco ganache, daar wil ik de taart ook mee overgieten.
* after eight vulling
* toblerone mousse
* botercreme met baily's
hoe en wat kan ik eerder doen op bijvoorbeeld donderdag?

2

Re: voorwerken bij taart met vulling?

Ik zou zelf de ganache pas vlak voor het vullen/bekleden maken.
Heb hem zaterdag ook gemaakt en zondag was hij echt hard! Of je moet hem dan au bain marie weer even warm maken.
Botercreme vullingen kunnen 3 dagen in de koelkast dus moet volgens mij wel lukken om dat van tevoren te maken.

3

Re: voorwerken bij taart met vulling?

Ganache kan je ook perfect op voorhand maken. Ik werk zelfs met ingevrozen ganache, effe in de magnetron tot die de juiste consistentie heeft, en je kan die zo terug gebruiken om strak af te smeren.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com