1

Onderwerp: Mijn eerste taart:D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8OPVESN6-D.jpg

Hoiiii,

mijn eerste taart is een feit, deze taart heb ik gemaakt voor mijn zoontjes 3de verjaardag:D Hij wilde een bumba en cars taart.

De familie vond m geweldig en heb nu al opdrachten gekregen om taarten op verjaardagen te maken! GEWELDIG:P

Maar wat vinden jullie?? Kapsel is hier en daar wel wat ingedeukt..
Vulling: Slagroom  :thumb:

Kritiek altijd welkom.

Groetjes

2

Re: Mijn eerste taart:D

Leuke, vrolijke taart! Als je feedback vraagt: misschien kan het kapsel iets hoger gebakken worden of lijkt het zo plat door de foto?

En natuurlijk nog gefeliciteerd met de jarige job!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Hele leuke taart :thumb:
En nog van harte met je zoontje :+

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Hai,

Dank jullie wel.

Eerlijk gezegd had ik ook gehoopt dat de kapsel wat hoger zou worden maar helaas, heb wel alles gedaan volgens de schema :( iemand nog tipss?

Op 13 eieren, 858gr biscuitmix, en 85 gr water.

Groetjes

5

Zo voor een eerste taart ziet het er veelbelovend uit!

Neem eens een kijkje op www.hettyvanderelst.nl - Alles over lekker eten...

Mom is baking schreef:

Hai,

Dank jullie wel.

Eerlijk gezegd had ik ook gehoopt dat de kapsel wat hoger zou worden maar helaas, heb wel alles gedaan volgens de schema :( iemand nog tipss?

Op 13 eieren, 858gr biscuitmix, en 85 gr water.

Groetjes

Leuke taart!

Voor een 20cm doorsnee taart gebruik ik 5 grote eieren, 270 gram suiker, 180 gram bloem + 1,5 theelepel backing (wel even zeven) of 180 gram zelfrijzend bakmeel en 100dl kokend water. Het mengsel van eieren en suiker 20 minuten op hoge snelheid mixen. Dan bloem er lepel voor lepel bij. Daarna 100 dl. kokend water er stevig doorheen roeren. 45 minuten in de oven op 175 graden. Kan niet misgaan.

Groetjes, Rita

elke gelegenheid verdient een taart!
http://www.ritaart.nl

7

De taart ziet er leuk uit zeg. Lekker vrolijk
De combinatie van Bumba en Cars is leuk gedaan

8

Leuk!!!!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

hoi,

Mooie taart hoor, mijn complimenten!
Ik had ook je andere topic gevolgd over de vragen van het bakken.
Ik ga komend weekend ook mijn 1e taart bakken, voor de verjaardag van mijn tweeling (zij worden woensdag 1!).
Ik las in je andere topic een reactie van iemand die zei dat het heel lastig was om de fondant over zo'n grote taart te krijgen.
Ik ga een taart maken van 27,5 x 37,5 x 7,5.
Vond je het inderdaad moeilijk om zo'n grote lap er goed op te krijgen? Heb je nog tips voor me?

Groetjes,
Annemiek.

10

Annemiek Gofers schreef:

hoi,

Ik ga komend weekend ook mijn 1e taart bakken, voor de verjaardag van mijn tweeling (zij worden woensdag 1!).
Ik las in je andere topic een reactie van iemand die zei dat het heel lastig was om de fondant over zo'n grote taart te krijgen.
Vond je het inderdaad moeilijk om zo'n grote lap er goed op te krijgen? Heb je nog tips voor me?

Groetjes,
Annemiek.

ik zou het zeker groot genoeg uitrollen, dan lukt het mij altijd en vind ik het afsnijden makkelijker als dat er nog maar een klein stukje af moet. maar dat is misschien wel persoonlijk

Annemiek Gofers schreef:

hoi,

Groetjes,
Annemiek.

Hoi,

Dank je wel, ik vond het erg spannend maar ook erg leuk om te doen..

Ik heb gelukkig geen gekke dingen meegemaakt, had de marsepein zo groot mogelijk uitgerold en af en toe heb ik mijn bakblik op de marsepein gezet om te meten of het groot genoeg was, ook heb ik mijn blad waar ik de marsepein op heb uitgerold flink ingesmeerd met crisco het bleef gelukkig niet plakken, nadat de marsepein de juiste formaat had heb ik hem voorzichtig opgerold en opgetild en op mijn kapsel weer uitgerold.. daarna met de smoother erover heen en hij was klaar.

Vergeet niet om ook crisco te smeren op je roller dat helpt echt.

Heel veel succes.

Groetjes

12

Superdepuper!!!!
Hij is echt helemaal leuk geworden. :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
Ben heel erg trots op je hoor!!!!!  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y
En de marsepein heb je inderdaad goed strak eroverheen gekregen.
Mijn complimenten. ;)

groetjes yvon

13

Wow,wou dat mijn eerste taart er zo uit had gezien...