1

Onderwerp: schoonmaken sugargun

Misschien een rare vraag maar hoe maak ik mijn sugargun goed schoon?
Telkens als ik de gun weer gebruik blijft hij nattig van binnen (zelfs na het drogen met keukenrol) of ik heb toch weer de kleur van het vorige fondant door mijn huidige fondant. Zeker als ik b.v. zwarte lijnen heb gemaakt voor een puzzelplaatje bijvoorbeeld en daarna iets met geel fondant wil maken zitten er steeds zwarte vegen door :(

Iemand een tip hoe ik de sugargun écht goed schoon krijg???
Bedankt vast!

Re: schoonmaken sugargun

Heb je deze? http://www.titataart.nl/contents/media/sugar%20gun.jpg

Ik wel namelijk en daarmee heb ik nooit problemen met schoonmaken, want ik haal 'm altijd uit elkaar en door een sopje. Laten opdrogen en klaar.

3

De sugargun maak je het beste schoon door het onderste dopje los te draaien, en deze samen met het schijfje en de 'schacht' een nachtje in een bakje met een sopje van afwas middel te leggen.

Het gedeelte waar de veer zit liever niet onder water houden, deze hang ik over het randje van het bakje, zodat het witte gedeelte wat het fondant/marsepein duwt ook in het sopje hangt, maar de rest keurig droog blijft.

Als je het gedeelte met veer en hendel ook in het sop houdt kan het allemaal een stuk stroever worden.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Misschien eens zo'n flessenborstel proberen waarmee ze baby flessen schoonmaken?

5

Ik heb inderdaad de gun zoals op het plaatje.
Het voorste "dopje" schroef ik eraf, dat was ik, samen met het plaatje dat ik gebruikt heb. Kan ik dan nog meer uit elkaar halen???

Het gaat dus om die buis waar de fondant in gaat...die krijg ik niet goed schoon. Steeds als ik denk dat het helemaal schoon is blijkt bij volgend gebruik toch weer dat mijn nieuwe fondant strepen of vlekken heeft.

Een flessenborstel is de dik denk ik.

6

Zoals ik al in mijn vorige post zei.. die 'buis' gewoon een nachtje in heet water met afwasmiddel leggen..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!