1

Onderwerp: taart met ijskristallen voor geboorte, wie wil helpen brainstormen ???

Mijn vriendin heeft afgelopen donderdag een dochter gekregen.
Ze had al 2 zonen dus het moet een echte meidentaart worden.
Ik dacht baby in het midden en iets met de ijkristal uitsteker die ik in engeland heb gekocht. maar kan het in mijn hoofd nog niet helemaal vorm geven.
Wie wil er even meedenken om er iets speciaals van te maken???

2

Re: taart met ijskristallen voor geboorte, wie wil helpen brainstormen ???

Roze taart,helf van de taart wit met ijspegels aan de zijkant (beetje winters tafreel maar toch ook roze) baby op ijskristalkleedje, baby onder ijskristallen kleedje, roze helft met je ijskristal uitstekers aan de zijkant eh........eh.....:think:

Alles goed???? nee 3 fout

3

Ik zie de taart van Petra helemaal voor me! Lijkt me super. evt sneeuwvlokjes op ijzerdraad er nog bij?
Een bedje maken met zo'n sneeuwvlokjes-spray erboven als mobiel.

4

roze taart met witte ijskristallen, klein taartje voor bovenop bakken en daar een wiegje van maken met wit dekentje en roze ijskristallen?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

hhhhhhhhhmmmmmmmmmmm had ik nu ook nog maar het rolletje met ijskristallen gekocht in Engeland :grr:   jammer dat je zo ver weg woont Nathalie, want jij hebt hem wel toch ?
Het begint vormen aan te nemen in mijn hoofd. Roze taartje met ijskristallen (wit) tegen de bovenrand aan. In het midden een ledikantje met kristallen tegen hoofd en voeteneind en een babietje met dekentje, denk ik..........

6

bij sommige pipoos hebben ze van die texture plates met ijskristallen. Misschien heeft iemand bij jou in de buurt hem (ik heb hem ;)), daar kan je prima een dekentje op rollen.
En anders kan je misschien de kleinste plunger in je dekentje drukken, maar die is misschien nog wel vrij groot ja :(

Mijn website: Presentaart

7

ijspegels aan de zijkant van de taart
zilveren sneeuwvlokjes op een roze achtergrond
geen teddybeer in het bedje maar een ijsbeer.. en een sneeuwmannetje aan het hoofdeinde
brrrr krijg het er koud van, maar lijkt me wel erg schattig!
ik heb ook net een bestelling gedaan en heb spijt dat ik de sneeuwvlokuitstekers niet heb mee-besteld

8

mirjam buit schreef:

hhhhhhhhhmmmmmmmmmmm had ik nu ook nog maar het rolletje met ijskristallen gekocht in Engeland :grr:   jammer dat je zo ver weg woont Nathalie, want jij hebt hem wel toch ?

:nooo: Had Jozien die niet?? Ik heb alleen de bloemen en de vlindertjes. :S Had die sneeuwvlokjes ook wel willen hebben. Heb ik helemaal niets van ;) :lol:

9

Gek hoor Nathalie, dat ik dacht dat jij hem had :lol:
Oke Nathalie, dan was het Jozien. Woont helaas ook nog te ver weg.........

Plan is alweer veranderd. Sneeuwvlokjes heb ik al uitgestoken en liggen te drogen. Deze komen aan de boven/zijkant van de taart. Roze ondergrond.
Ik heb op internet een mooi sjabloon gevonden van een groot ijskristal. Die snij ik , denk ik, uit en leg daar dan het babietje op.
Verder nog een tekst er op wat op het geboortekaartje staat en dan niet te veel fratsen. Mijn vriendin is van de eenvoud dus het taartje moet niet te druk worden.

Allemaal bedankt voor het meedenken, jullie zien het resultaat dit weekend.

10

Randje sneeuw rond de taart (van kokos)

11 Laatst bewerkt door viertje (29-11-2007 18:12)

je hebt ook nog vap die papierponsen met ijskristalletjes ik las op het forum ergens dat er eetpapier mee geponst, en ik geloof ook flowerpaste of pastilage(weet ik niet meer)dun uitgerold ook werd gebruikt om uit te ponsen. De witte edible glitter van wilton is ook mooi als sneeuw (bv over de kokos). Nu met de kerstversiering zie je opeens overal ijskristallen bij de blokker bv een hele grote witte van hout met iets wit eropgeplakt misschien leuk als onderzetter