1

Onderwerp: Wilton Cake Circles

Zojuist kwam mijn laatste bestelling uit de hebshop binnen. Ik was in de veronderstelling dat ik taartkartons besteld had, maar nu blijken het de Wilton Cake Circles te zijn. Die zijn van golfkarton, ongeveer 4mm dik. Eén zijde is vetvrij.

Om te stapelen moet je, omdat 1 zijde vetvrij is, twee circles tegen elkaar plakken. Dat wordt dan een plaatje van bijna een centimeter dik. Op zich niet zo erg, maar omdat het golfkarton is zijn de randen open. Ik ben bang dat dat helemaal vol gaat zuigen met botercrème, en dat er dan niet veel stevigheid meer in zit. Op de achterkant van de verpakking staat dat je de circles in moet pakken met speciale folie, maar die is niet te koop in de shop.

Bij deleukstetaartenshop zeggen ze dat bij de Wilton-workshops dezelfde cake circles gebruikt worden, en dat die niet ingepakt worden. Op de verpakking staat dat het voedselveilig is, maar het lijkt mij dat dat alleen van toepassing is op de vetvrije zijde.

Heeft iemand ervaring met deze cirkels?

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

2

Re: Wilton Cake Circles

Deze gebruik ik altijd met stapelen en gaat nooit mis!
Ik knip ze op maat, zet mijn bicuit erop en smeer en werk m af. Dan stapel ik. Gaat altijd goed!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

3

Re: Wilton Cake Circles

Ik heb ze ook laatst gebruikt in een 4 lagen bruidstaart. Ik vind ze fijn in het gebruik. Ik heb wel een dun kartonnetje met de vetvrijekant aan de buitenkant er tegenaan gelegd.

groetjes Hanneke