1

Onderwerp: vraagje over combinatie champagne en nutella vulling

hallo hallo,

ik heb even een vraagje is de combinatie botercreme met nutella en een andere laag met champagne vulling lekker bij elkaar?

mij lijkt van wel...., jullie?

of is het dan supermachtig??? ( kan eigenlijk ook wel eens lekker zijn hahhaha..)

bedankt alvast voor een reactie..

groetjes Rosemary

2

Re: vraagje over combinatie champagne en nutella vulling

Hoi Rosemary,
Ben zelf een groot fan van champagnecreme :) maar vind (dit is uiteraard geheel persoonlijk) nutella (heb choco geprobeerd, ligt een beetje in dezelfde lijn denk ik) /champagne niet echt geslaagd.
Omdat beiden een nogal aanwezige smaak hebben. Bij champagnecreme gebruik ik vaak iets van fruit (kersen, frambozen, bosvruchten enz en dan jam maken). Bij nutella/ chocola vind ik kersen ook erg lekker (beetje swardzwaldelkirsch (hoe schrijf je dit eigenlijk :) ? )
Anyway, kwestie van (peroonlijke) smaak h

3

Ik ben het met Baukje eens, ik zou het niet zo snel combineren. Vooral omdat chocolade de champagnesmaak zal overheersen. Dus ik zou eerder kiezen voor champagnecreme gecombineerd met vruchten en/of jam, of chocolade gecombineerd met een romige vulling (kaneelcreme, zwitserse room, caramel) of met een fruitige vulling (kersen,banaan). Maar als het je toch lekker lijkt: gewoon proberen!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Bedankt voor jullie reactie. Die combinatie met caramel lijkt me wel lekker, is het dan de caramelcream die hier pas op is gezet en moet ik die dan door de botercreme mengen?

5

Roosje schreef:

Bedankt voor jullie reactie. Die combinatie met caramel lijkt me wel lekker, is het dan de caramelcream die hier pas op is gezet en moet ik die dan door de botercreme mengen?

Dat recept kun je idd gebruiken en dan mengen met botercreme of slagroom, maar je kunt ook dulce de leche maken (is makkelijker vind ik) en dat gebruiken.

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … e_de_leche

Succes!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!