1

Onderwerp: Chocolade ganache en daar(op) botercreme ik twijfel...

Goeiemorgen allemaal,
Ik heb weeeer een vraagje over vullingen, heb een kapsel gemaakt en gevuld maar nu twijfek ik ontzettend
dus de onderste laag heb ik chcocolade ganache en daarop b.c. kapsel d'r op daarna weer hetzelfde 3x herhaald... maaar omdat mensen mijn biscuit te droog vonden heb ik het choco wel ietsje meer gedaan toen twijfelde ik ook over et b.c. of het wel daarop kon heb ik het wel goed kunnen vertellen :S

2 Laatst bewerkt door Carien (29-07-2011 06:52)

Re: Chocolade ganache en daar(op) botercreme ik twijfel...

chocoganache en daar nog botercrème op? :think: dat lijkt mij wel heel errug zwaar :s
ganache icm kersenjam/bosvruchtenjam oid lijkt mij lekkerder (1 laag ganache en 1 laag jam).

vwb afsmeren, dat doe je of met ganache of met botercreme, niet met beide. wanneer je biscuit te droog is (los je al een stukje op wanneer je jam oid gebruikt ;) ) kun je met siroop tempreren :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

hoi weer, ik zag dat je eerder vragen had gesteld (ja, ik ben altijd wat nieuwsgierig :o  ;) )

misschien heb je hier iets aan: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Chocoganache kun je gebruiken om te vullen of om af te smeren, maar in beide gevallen gebruik je geen bc meer :nooo Die combi is echt heel zwaar :s

Er zijn op Youtube ook filmpjes over ganache (inspired bij Michelle zoeken), maar die diktes die zij gebruikt zijn echt de amerikaanse diktes :s  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Klopt dit vraag had ik wel eens gestel maar ik deed altijd 1 laagje b.c. dan de kapsel erop dan weer een vulling dande kapsel dan afsmeren met b.c. iemand had me verteld dat ik 3x bijde vullingen moest doen maar ik wist niet dat dat voor ganache niet teldt..

Shittttt  :grr: ik zag wel bij de recepten chocoganache's afsmeren b.c. maar mijn gramatica is slecht vandaar dacht ik 2 dingen mocht je doen :S nou de taart is al klaar en wacht op mijn gasten voor vandaag... zal ik hem anders niet laten zien en in de vriezer dan dat ik het later allen ga proeven of is het echt dat je het niet kan eten?