Onderwerp: even voorstellen
Hoi,
Nou zoals mijn naam al zegt ben ik dus Daphne en ik ben 23 jaar. Ik woon in Noord-Brabant in een klein dorpje vlakbij Bergen op Zoom en ik woon daar samen met mijn man, pasgeboren zoon en 2 hele grote honden.
Sinds juni dit jaar ben ik helemaal verslaafd aan de hobby taarten maken.
Ik was al een aantal keer in aanraking gekomen met fondant taarten, één keer had ik er 2 laten maken voor mijn man (feestje) met een speciaal thema, echt super mooi en super lekker.
Vervolgens op ons huwelijk in oktober 2010 had de man van mijn nicht (bakker van beroep) onze huwelijkstaart ook van fondant gemaakt, ikw as nu toch heel nieuwschierig hoe dit in zijn werk gin en hij legde het mij uit en zei erbij dat in principie iedereen het thuis zou kunnen maken, uiteraard met een gezonde dosis creativiteit, de juiste benodigdheden en veel geduld. Maar ik dacht ja ja jij hebt makkelijk praten jij doet het voor je beroep.
Een paar maanden geleden is de beste vriendin van mijn moeder een eigen bedrijfje gestart in het maken van fondant/marsepein taarten. Dus ik nu toch heel geintereseerd en ben dus het web opgegaan en heb heel veel filmpjes bekeken op youtube, veel verhalen gelezen en uiteindelijk in juni de stap gezet en mijn eerste spulletjes gekocht en daar de volgende 1e fondant taart mee gemaakt!
Ik vind dit forum super geweldig en heb er heel veel aan als ik even snel iets wil weten kan ik tot nu toe al mijn antwoorden hier vinden.
Mijn dank daarvoor!!
Nou dat was het dan zo'n beetje en nu ga ik weer aan de slag want ga een taart maken voor de verjaardag van mijn man!!! (familie, vrienden en kennissen hebben inmiddels lucht en de smaak gekregen van mijn taartbakkerij en verwachte dus een taart op het feest)
Groetjes en tot op het forum!!
Daphne