1

Onderwerp: mijn eerste echte taart

Natuurlijk was mijn barbie taart ook een taart. Maar nu dan een vierkante taart. Voor een collega. Haar kleinzoon werdt jarig en wou een cars taart. Ik heb de taart bekleed met groene fondant en versierd zoals te zien is. De cars auto heb ik uit een stuk cake gesneden en bekleed, en vervolgens versierd. Ik ben erg benieuwd hoe de andere zoiets doen. Boetseren jullie alles helemaal uit fondant of marsepein ? Ik zie zoveel mooie taarten. Ook als ik bijv naar de howto's kijk, bijv heel simpel een half bolletje bekleden....dan denk ik. Als je mij dat halve bolletje had gegeven was het bekleden volgens mij niet zo strak gegaan. De barbie jurk was niet zo moeilijk, er over heen leggen en vouwen maken. Deze groene plak ging ook goed. En het autotje was ook niet zo'n moeilijke vorm. Maar bijv de truck van cars die lukt niet dus daar ben ik mee gestopt. Te dun dan scheurt het fondant.....en te dik dan valt hij niet mooi. Ik ben wel tevreden hoor. Is pas mijn 2e taartje die ik heb gemaakt.

http://website2.familliearentsen.nl/taarten/2007-11%20cars%20taart/24112007462.jpg

2

Re: mijn eerste echte taart

Mooi taart hoor! Cars is mooi gelukt zo!

Groetjes Tweety!

3

Pas je tweede? Echt?

Nou, dat lijkt het niet hoor... als er een nulletje achter die 2 zou staan... ;)

Wat een gave Cars taart, die 'Bliksem' is echt te gek!
Wat heb je voor vulling gebruikt? Ik gok iets met slagroom...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

wat goed!!!! ziet er top uit!!!

5

Voor een tweede taart mag je zeker niet ontevreden zijn hoor! Erg leuk geworden!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Nou voor een 2e taart mag je niet klagen hoor, die van mij lijken nergens op.
haha.. (daarom staan ze er ook niet op de site) * schaam schaam*

7

Wat goed zeg, zeker als dit pas je tweede taart is! Bliksem is super geworden :Y!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

8

Mooie taart, prachtige auto!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

9

bedankt voor de reacties.....

ik heb nog een vraag voor jullie, hoe doen jullie dat altijd met kleurtjes. Maken jullie per keer kleine beetjes in een kleur, of hebben jullie een aantal kleuren op voorraad ? en kun je daar kleine beetjes vanaf nemen. Ik zie sommige uitgebreide taarten en ben benieuwd hoe andere dat doen. Voor de makkelijkheid had ik bij deze taart kant en klare groen,rood en zwart gekocht. Weinig kliederen om de juiste kleur te krijgen.

alvast bedankt

10

nou ja als dit je tweede taart is, dan kunnen we nog veel van je verwachten!

Ik heb kleurtjes op voorraad en als ik dus een kleurtje nodig heb dan maak ik een hoeveelheid fondant op kleur, wat ik ongeveer nodig heb. Je kan ook kleuren met elkaar mengen zodat je allerlei kleurtjes kan krijgen. Op internet kan je vast wel zo'n kleurenschema vinden, dus met de basiskleuren kom je eigenlijk al heel erg ver.

groetjes van Dewi

11

Goed zeg!