1

Onderwerp: 3 lagen ? [FEEDBACK]

Ik heb een vraagje.

Ik heb een ronde vorm van 15 x 7,5 en ik wil voor een geboortetaartje graag een hoger taartje maken, dus ik had bedacht om dan gewoon 2x een kapsel te maken en die op elkaar te zetten.

Nu vraag ik me af ... zal ik dan 3 lagen doen? Zouden jullie dat doen?

1e kapsel delen, vulling ertussen, 2e kapsel delen, vulling ertussen en tussen de 2 kapsels vulling.

Of zal ik gewoon een dun laagje botercreme tussen de 2 kapsel smeren om ze te 'lijmen'.

Snappen jullie het nog? Hahah ....

Oh ja ... het taartje wordt babyblue met witte accenten (blauw met witte strik) en ik wil graag een wit 'ovaaltje' maken met daarop de naam en geboortedatum in blauw.

Nu heb ik geen ovale vorm. Iemand een tip wat ik zou kunnen gebruiken? Ik heb al gedacht om gewoon een ovaaltje te printen en die dan uit te snijden, maar als iemand een heel slim idee heeft ....

2

Re: 3 lagen ? [FEEDBACK]

Ik zou denk ik meer beslag maken en hem verhogen met bak papier :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Re: 3 lagen ? [FEEDBACK]

hoihoi!!

Ik heb vrijdag ook een taart gemaakt.
Nu moet ik je erbij zeggen dat mijn bisquits nooit hoger worden dan 3 a 4 cm.
Nu heb ik vrijdag gewoon de stoute schoenen aangetrokken en deeg gemaakt voor een vorm van 25 cm en dat gebakken in een vorm van 20 cm.(snap je em nog?hahaha)
En toen ie uit de oven kwam,kon ik mn ogen niet geloven.
Vlug de meetlat erbij gehaald en gemeten.
Het bisquit was maar liefs 9 cm hoog geworden!!! :Y  :Y  :Y
En trots dat ik op mezelf was!!  O-)  O-)
Ik heb wel de baktijd iets verlengd moet ik zeggen en de temperatuur op laten lopen.Ik heb er daarna nog 3 gebakken en allemaal waren ze even hoog.
Dus als je dat ook uitprobeert dan heb je misschien gewoon genoeg aan 1 bisquit. ;)

groetjes yvon