1

Onderwerp: vulling met schuimpjes?

hallo,

ik ben ideeen aan het bedenken om mijn taart te vullen. nu wil ik sowieso botercreme gebruiken, maar iets met schuimpjes lijkt me ook wel erg lekker. mijn schoonmoeder heeft wel vaker een hazelnoottaart en daar zit zo een heerlijke vulling in. is wat krokanter, heerlijk. weet iemand hier een recept voor?

groetjes Jerlin

2

Re: vulling met schuimpjes?

wil ik ook steeds nog eens proberen :Y

ben benieuwd of iemand het weet O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

heb zelf al wat gevonden  :Y

Klop voor de schuimlaag de eiwitten stijf. Het schuim moet zo stijf zijn, dat als u met een mes een inkeping maakt het zichtbaar blijft. Spatel suiker en citroensap erdoor. Lepel met een eetlepel de schuimlaag op de vruchtenvulling van de taart, maak een golvend patroon (zie afbeelding). Verwarm de oven voor op de volgende standen: heteluchtoven 180-200°C, elektrische oven 200-220°C of gasoven stand 3. Bak de taart nog ongeveer 8-10 minuten.

ie er iemand die dit al heeft uitgeprobeerd?

4

Je kunt ook schuimplak bakken in de vorm van je taart en die er tussen doen,met eventueel een smaakje of nootjes of id.

5

@karla, zou ik dit ook als bodem kunnen gebruiken? en wat voor smaakjes kan ik erin doen? sorry, maar is mijn eerste echte taart.

bedankt alvast voor jullie reacties  :thumb:

6

Ik heb dit recept: cake of biscuit bodem besprenkelen met siroop, laagje citroenkwark en hierop een schuimlaag

dit alles een paar keer herhalen en dan een paar uur in de koelkast
bovenop een slagroom laag en hierop stukjes schuim en bestrooien met poedersuiker.

Je kunt een smaakje door het schuim doen bv mokka of je kunt het een kleurtje geven.